اقتصادتهران: معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: برای نگهداری راههای فرعی و روستایی به شدت مشکل داریم چرا که از تخصیص منابع ملی و استانی در این بخش محروم هستیم و به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم راههای روستایی را ارتقا بدهیم.
به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه در سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه ای بیان کرد: عمر راه های روستایی ما بین ۲۵ تا ۳۰ سال است و در گذشته که این راه ها ساخته می شدند ترافیک آنها حدود ۳۰۰ وسیله نقلیه در شبانه روز بوده اما الان ترافیک آنها بالای سه هزار وسیله نقلیه در شبانه روز است.
وی افزود: متاسفانه با وجود توسعه روستاها و تبدیل شدن آنها به بخش، شهر و حتی شهرستان، مشخصات راههای روستایی تغییری نکرده و به همان شکل پنج متر و نیم عرض آسفالت باقی ماندهاند.
مقبلی در ادامه میانگین ضریب برخورداری کشور از راههای روستایی را ۸۴ درصد عنوان کرد و گفت: اما استان کرمانشاه با چهار رتبه بالاتر ضریب ۸۸ درصد را دارد.
وی در پایان با بیان اینکه استان کرمانشاه به دلیل شرایط ترانزیتی متفاوت از استانهای مرکزی کشور است افزود: در ۲۰ ماهه گذشته در استان کرمانشاه بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی انجام شده است.
در ادامه این جلسه محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز گفت: افتخار ما کرمانشاهیها این است که نسل به نسل میزبان زوار کربلا بوده ایم لذا مراقبت و آماده سازی راه های استان از شروط مهم این میزبانی است ضمن اینکه این حق مردم استان است که از جاده های ایمن سالم و روان برخوردار باشند.
وی افزود حدود ۴۲ درصد صادرات کشور به عراق از استان کرمانشاه انجام می شود، ضمن اینکه این استان سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی و پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد و به این موضوع نیز تردد سالانه میلیونها نفر از استان باید اضافه شود.
صحرایی در پایان بیان کرد: خوشبختانه در حوزه راههای استان توافقات خوبی با وزیر راه صورت گرفته است و در خصوص خدمت رسانی به روستاها نیز قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) برنامه های خوبی در حال اجرا دارد.