×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بانک کارآفرین حامی مالی همایش ملی توسعه سواحل

«دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران» طی روزهای ۲۸ و ۲۹ خردادبا حمایت مالی بانک کارآفرین از سوی نیروی دریایی ارتش در بندر جاسک از توابع استان هرمزگان برگزار می شود.

این بانک و شرکت سرمایه گذاری کارآفرین، به عنوان حامی اصلی در «دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی» مشارکت دارند و در راستای حمایت از رونق اقتصادی، توسعه پایدار و آبادانیِ سواحل مکران، فاز مطالعاتی طرح توسعه منطقه انرژی جاسک را از یک سال و نیم پیش آغاز کرده اند.

«دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی»به منظور ایجاد زیرساخت‏های لازم برای بهره‏برداری بایسته از منابع و منافع کشور در دریاهای آزاد، تبیین نقش سواحل مکران و دریای راهبردی عمان در توسعه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح ملی – منطقه‌ای در سواحل مَکران برگزار می شود.

گفتنی است، طرح جامع توسعه منطقه انرژی جاسک نتایج مطلوبی همچون؛ ترانزیت گاز طبیعی کشورهای آسیای میانه از طریق خط لوله سرخس به جاسک، انتقال گاز طبیعی از خط هفتم سراسری به جاسک، انتقال اتان از عسلویه به جاسک را برای این منطقه پیش بینی کرده است. از جمله نتایج دیگر این طرح می توان به ترانزیت نفت خام کشورهای آسیای میانه و قفقاز از طریق نکا به جاسک، ایجاد پایانه صادراتی نفت خام، فرآورده های نفتی، گاز، محصولات پتروشیمی و برق، احداث پالایشگاه نفت به ظرفیت ۵۰۰ هزار بشکه در روز در چند فاز، صادرات گاز طبیعی از جاسک به عمان، انتقال نفت خام از «گوره» (Gore) به جاسک نیز از دیگر دستاوردهای طرح جامع منطقه انرژی جاسک اشاره کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches