×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بانک ملت ۵۲۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک ملت با بیان آن که این بانک هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد گفت: هر چند حجم مطالبات نظام بانکی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است اما در حاضر بانک ملت ۵۲۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

محمدرضا ساروخانی، امروز چهارشنبه ۲۹ ام بهمن ماه ۹۳ به مناسبت سالروز خصوصی سازی این بانک در نشست خبری با تاکید بر اینکه این بانک در زمینه بدهکاران، پیچیدگی هایی که برخی از بانک‌ها دارند را ندارد و از بدهکاران هزار میلیاردی در این بانک خبری نیست، گفت: اسامی بدهکاران بانک را نمی توانم اعلام کنم.

وی ادامه داد: نسبت مطالبات و مصارف این بانک کم‌تر از شاخص نظام بانکی و در حد ۷٫۵ تا ۸ درصد است.

به گفته وی راهبرد بانک ملت کاهش قیمت تمام شده پول است تا از این طریق نرخ سود برای تسهیلات هم کاهش یابد تادر نهایت با نرخ تورم همخوانی داشته باشد.

ساروخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رئیس قوه قضائیه اعلام کرده است فردی از نظام بانکی کشور به صورت ارزی بدون سند ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده و از کشور خارج شده است، آیا بانک ملت درگیر این قضیه است یا خیر؟ گفت: هیچ اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکرده ام و به طور قطع در این بانک سابقه ای در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل بانک ملت پیرامون تغییرات مدیران عامل برخی از بانک ها که اخیرا در حال انجام است، اظهارداشت: پایان سال ایام خوبی برای تغییرات مدیران بانکی نیست.

وی ادامه داد: مدیران بانکی باید در روز های پایانی سال بر کار ها تمرکز داشته باشند اما سهامداران این حق را دارند که نمایندگان را جا به جا کنند در عین حال بهتر است این تغییرات در روز های پایانی سال نباشد.

ساروخانی در ادامه با انتقاد از مسابقه ویژه نرخ سود سپرده ها در نظام بانکی کشور، گفت: راهبرد بانک ملت کاهش قیمت تمام شده پول است تا از این طریق نرخ سود برای تسهیلات هم کاهش یابد تادر نهایت با نرخ تورم قرابت داشته باشد.

به گفته وی، اگر نرخ سود سپرده ها بیش از این افزایش یابد، سود انتظاری مردم بالا می رود و این به ضرر آنها است زیرا منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات می شود.

مدیر عامل بانک ملت با اشاره به مسابقه نرخ سود بانکی به ویژه در موسسات غیرمتشکل که بیشتر به دلیل مشکلات نقدینگی و تامین وجوه سپرده از مردم است گفت: این امر باعث شده تا نرخ سپرده در این موسسات بالا باشد و بانک های بزرگ را هم به دنبال خود بکشند.

وی، با بیان اینکه ۵۰۰ موسسات غیرمتشکل پولی که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند و اطلاعاتی به این بانک ارایه نمی دهند وجود دارد، گفت: این موسسات بازار را بر هم می ریزند و برای تسهیلات دهی، سپرده گیری نمی کنند بلکه برای سرمایه گذاری سپرده دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از منابع بانک ملت به مصرف می رسد ضمن آنکه ۱۳٫۵ درصد به عنوان الزام نزد بانک مرکزی سپرده شده و مابقی نیز به صورت نقدینگی احتیاطی در بانک نگهداری می شود و بنابراین درحوزه سرمایه گذاری رقمی را پنهان نکرده ایم.

وی افزود: سهم بازار بانک ملت در حال حاضر در بازار سرمایه کشور در بین بانکها بالاترین میزان است.

ساروخانی از راه اندازی سامانه کشف تقلب در این بانک خبر دادو گفت: این امر باعث شده تا رصد لحظه ای شعب امکان پذیر باشد و روزنه های غیرمعقول بسته شود.

وی با اشاره به برنامه تامین مالی در بخش انرژی توسط این بانک، اظهارداشت: بیش از ۱۰ پروژه پتروشیمی در عسلویه که بخش مهمی از صادرات کشور را بر عهده دارد، با عاملیت این بانک تامین مالی می شود. در این زمینه به صندوق توسعه ملی برای طرح های پالایشگاه اصفهان پیشنهادی را ارائه کرده ایم.

مدیر عامل بانک ملت از صدور کارت قشم وندی توسط این بانک خبر داد و گفت: این کارت امکان شناسایی و پرداخت را به شهروندان قشم می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches