×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن با بیان اینکه ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای مسکن مهر از محل وصولی‌های مسکن مهر پرداخت می‌شود، گفت: مدیران بانک مسکن تصمیم گرفته‌اند برای سرعت دادن به اتمام مسکن مهر این رقم به ۴ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

ذبیح‌الله نعمتی در گفت‌و‌گو با فارس در واکنش به انتشار خبر خودداری بانک مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن مهر گفت: بر اساس مصوبات نمایندگان ویژه رئیس جمهور و کارگروه مسکن، مقرر شد که بانک مسکن تا سقف ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کند.

وی افزود:بانک مرکزی بهمن ماه سال گذشته خط اعتباری ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی را ایجاد کرده و بعد از آن مقرر شد که برای مابقی آن یعنی تا ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از محل وصولی‌های فروش اقساطی مهر تامین شود.

نعمتی اضافه کرد: بعد از آن نیز یک مهلت ۳ ساله تا سال ۹۴ داد و اعلام کرد که بانک مسکن فعلا اقساط ندهد (۹۲، ۹۳ و ۹۴) و از محل همین اقساط که وصول می‌شود، بابت پرداخت اقدام کند و این در کل کشور در حال انجام بوده و منعی هم بانک مسکن نداشته است.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن ادامه داد: منتهی باید پرداختی‌ها بر اساس وصولی‌های مسکن مهر باشد، پس وصولی‌های مسکن مهر در حال حاضر ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال است، منتهی بانک مسکن تصمیم گرفته است که ۴ هزار میلیارد ریال مصرف کنیم که اگر این انجام شود، بخش اعظمی از مسکن مهر ظرف امسال جمع و جور می‌شود.

وی ادامه داد: حجم دریافتی ها از محل وصولی‌های مسکن مهر ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال است، منتهی چون این مبلغ کم است، مدیریت بانک مسکن تصمیم گرفته است که این میزان را از محل اعتبارات خود بانک مسکن ماهانه به ۴ هزار میلیارد ریال برساند.

وی اضافه کرد: با این پرداختی‌ها هم مسکن مهر جمع و جور می‌شود و هم کار سامان پیدا می‌کند.

نعمتی در پاسخ به این سوال پس یک مقدار پرداخت تسهیلات مسکن مهر کند شده است، گفت:‌ یک مقدار پرداخت تسهیلات مسکن مهر کند شده است، اما بانک مسکن می‌خواست که از وصولی‌های مسکن مهر که ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال است، پرداخت تسهیلات را انجام دهد، اما مدیریت بانک برای سرعت دادن به پروژه مسکن مهر تصمیم گرفته است، تا این میزان را به ماهانه ۴ هزار میلیارد ریال برساند، تا مسکن مهر هرچه زودتر جمع و جور شود.

وی ادامه داد: پس بانک مسکن پرداخت تسهیلات به مسکن مهر را انجام می‌دهد و منعی هم ندارد و هر پروژه‌ای که پیشرفت کرده باشد تسهیلات مسکن مهر به آن پرداخت می‌شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches