×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بانک صادرات ایران با تسهیل مراودات بازرگانی حمایت از تولید را هدف گرفته است

اقتصادتهران: بدون شک یکی از مولفه‌های رشد هر کشور وجود سیستم اقتصادی مبتنی بر تولید در آن است. هر نظام اقتصادی بدون توجه به مقوله تولید نمی‌تواند راه موفقیت را بپیماید و بدون شک حمایت از تولیدکننده و صنعتگر تنها راه ارزش آفرینی در یک سیستم اقتصادی مطلوب به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادتهران، تولید کننده به طور معمول برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند نقدینگی لازم و دریافت تسهیلات کم بهره و به موقع بوده و بالطبع دریافت تسهیلات بانکی یکی از اهرم‌های لازم برای موفقیت وی محسوب می‌شود. نظام بانکی همواره با وجود تحریم‌های گسترده سعی داشته تا شرایط لازم برای حمایت از تولیدکننده را فراهم آورد اما اکثریت تولیدکنندگان از عدم حمایت‌های کافی از سوی نظام بانکی گلایه مند بوده و معتقدند بانک‌ها آن طور که بایسته است، از تولید کننده حمایت نکرده‌اند.

اما در این میان بانک‌هایی هستند که با وجود شرایط سخت فعالیت‌ در دوره تحریم، همچنان دست از حمایت تولیدکننده بر نداشته و بر این باورند که پشتیبانی از قشر صنعتگر و تولیدکننده کلید راهگشای گذر از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه‌ای است که از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی علیه کشورمان وضع شده است. کما اینکه رشد و شکوفایی در صنایعی نظیر فولاد و مس و پیشرفت‌های حوزه معدن در کنار توان علمی متخصصان داخلی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیز صنایع دفاعی و نظامی گویای این مدعاست.

بانک صادرات ایران از جمله بانک‌هایی است که همواره حمایت از تولید کننده را در راستای ایجاد ارزش آفرینی برای این بخش و نیز افزایش اشتغالزایی در دستور کار خود قرار داده و پشتیبانی از تولید را یکی از اولویت‌های کاری خود دانسته است.

به گفته  سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، ایجاد حداکثر ارزش افزوده برای بخش‌های مولد کشور از رسالت‌های مهم نظام بانکی است که این مهم در بانک صادرات ایران با طراحی محصولات و خدمات جدید دنبال می‌شود و جزو اولویت‌های اصلی بانک است.

به بیان دیگر نیاز کنونی صنعت و تولید کشور همانا دریافت محصولات و خدماتی است که آنان را در نیل به اهداف خود یاری کند. در این راستا نظام بانکی کشورمان می‌تواند با در نظر گرفتن نیازمندهای بخش تولید، به ارائه محصولاتی بپردازد که علاوه بر نمایش توانمندی خود، نقش اساسی در افزایش تولید ایفا کرده باشد.

نکته قابل توجه آن که بانک صادرات ایران سهم برجسته‌ای در تامین مالی زیرساخت‌های اقتصادی کشور داشته و با استفاده از طرح‌های نوین و ابزارهای متنوع برای تامین مالی بنگاه‌ها و ارائه خدمات بانکداری در سطح خرد و کلان از تولید و اشتغال در سطح استان‌های مختلف کشور حمایت کرده است.

آمار مثبت و امیدوار کننده از اشتغالزایی در کنار توجه و اهمیت به مساله تولید یکی از عوامل اصلی خروج از بحران‌ها و تحریم‌هایی است که یکسویه علیه ایران وضع شده چرا که با توجه به این مولفه به راحتی و بدون نیاز به کمک خارجی و تنها با تکیه بر علم و دانش جوانان و متخصصان داخلی می‌توان هرگونه تحریم وضع شده علیه سیستم اقتصادی کشور را ناکارآمد کرد.

این در حالی است که وجود شعب مختلف بانک صادرات ایران در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای این بانک، ظرفیتی ارزشمند برای کمک به تسهیل مراودات بازرگانی از طریق شعب ارزی است به طوری که از طریق آن و نیز استفاده از تمامی ابزارهای تامین مالی از جمله اوراق گام برای حمایت از تولید و گسترش دامنه حضور بانک در فعالیت‌ واحدهای اقتصادی می‌توان به سرمنزل مقصود که همانا حمایت از تولید کشور در راستای اشتغالزایی است رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches