×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بانک سینا  با “سخاوت” تسهیلات می‌دهد

اقتصادتهران: در راستای سیاست دولت مبنی بر کنترل تورم، ازاصلاح رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی، به‌عنوان یکی از محورهای سه‌گانه اصلاح نظام بانکی می‌توان نام برد و در عین حال شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا ارائه خدمات به مشتریان، به ویژه متقاضیان تسهیلات خرد در قالب ضوابط مشخص به شبکه بانکی تسهیل شود.

به استثنای تسهیلات تکلیفی که قانون آن را برای سیستم بانکی مکلف کرده است، از سیستم بانکی می‌توان انتظار داشت که تا حد ممکن نسبت به ارائه تسهیلات بانکی به تمام اقشار جامعه به ویژه نیازمندان واقعی دریافت تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

اگرچه به گفته مسئولان بانک مرکزی، روند اعطای تسهیلات به هموطنان در همه بانک‌ها مطابق با ضوابط جریان دارد اما در این میان گاهی برخی بانک‌ها به اصطلاح کم لطفی کرده اما برخی دیگر با جان و دل و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، از هر اقدامی برای یاری رساندن به گروه‌های هدف دریغ نمی‌کنند.

اما در مواردی که اضافه برداشت برخی بانک‌ها از حد مشخصی تجاوز کند، بانک مرکزی در راستای انتظام بخشی به عملکرد بانک، به طور موقت و در برهه‌هایی از زمان، محدودیت‌هایی را صرفاً در اعطای تسهیلات کلان برای بانک مذکور ایجاد می‌کند تا بانک نسبت به مدیریت منابع و مصارف و کاهش رقم اضافه برداشت، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین علل رشد پایه پولی اقدام کند و این در حالی است که محدودیت‌های اعمال شده، به هیچ وجه شامل تسهیلات خرد نبوده و پس از تعدیل رقم اضافه برداشت توسط بانک، در خصوص تسهیلات کلان نیز مرتفع می‌شود.

از همین رو برخی بانک‌ها با بهانه قرار دادن اضافه برداشت، از اعطای تسهیلات خرد حتی المقدور امتناع می‌کنند اما برخی دیگر، از هر اقدامی در راستای ارائه تسهیلات به مشتریان استقبال می‌کنند.

بانک سینا از معدود بانک‌هایی است که در این زمینه همیشه پیشگام بوده و همواره در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مناطق محروم دغدغه داشته است.

از همین رو بانک سینا در چارچوب امضای تفاهم‌نامه با بنیاد علوی و با هدف کمک به ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار و همچنین تامین مایحتاج ضروری هموطنان در مناطق محروم، طرح سخاوت را با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه در محل اجرایی کرده است.

به بیان دیگر تسهیلات سخاوت بانک سینا با هدف رفع مشکلات هموطنان در مناطق کمتر برخوردار تخصیص پیدا کرده تا فرصت جدیدی برای خدمت در حوزه اشتغال در این مناطق ایجاد کند.

لازم به ذکر است تسهیلات بانک سینا در طرح “سخاوت” در راستای اجرای برنامه‌ها و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مبنی بر ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی و حمایت از مناطق محروم و کمتر برخوردار و همچنین ایجاد توسعه پایدار، پرداخت می‌شود.

گفتنی است عمده پرداخت این تسهیلات از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ تا اوایل تیرماه سال جاری صورت گرفته که بر این اساس تعداد نه هزار و ۸۹۶ فقره وام به مبلغ هفت هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches