true
اقتصادتهران: معاون مدیرعامل بانک ایران زمین در امور فن آوری اطلاعات از تبدیل این بانک به یک بانک تمام دیجیتالی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
فرهاد اینانلویی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادتهران ضمن بیان این مطلب گفت: به طور کلی فرآیند دیجیتالی شدن برای تمام بانک ها یکسان نیست و هر بانک بر اساس ساختار و استرتژی که در پیش گرفته در این زمینه اقدام می کند.
وی با بیان آن که در حال حاضر تنها دو یا سه بانک وارد فضای دیجیتالی شده اند تصریح کرد: در مدل بانکداری دیجیتال باید تمام خدمات بانکی بر روی پلتفورم مخصوصی قابل ارائه باشد به طوی که هر سرویس گیرنده بتواند از تمام مزایا و خدمات بانکی استفاده کند.
معاون فن آوری اطلاعات بانک ایران زمین با بیان آن که اگر استراتژی بانک ها به سمت بانکداری دیجیال پیش برود آن ها مجبور به استفاده از استاندارهای ویژه ای هستند یادآور شد: در واقع حرکت از بانکداری الکترونیکی به سمت بانکداری دیجیتال باید به تدریج انجام شود به گونه ای که ساده سازی فرآیندها در این روش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بیان دیگر باید در ابتدا ساده سازی دیجیتالی صورت گیرد.
وی در پاسخ به اینکه مردم چگونه به استفاده از بانکداری دیجیتال ترغیب خواهند شد گفت: در ابتدا باید دانش و آگاهی عمومی مردم افزایش داده شود تا برای استفاده از خدمات نوین بانکی تشویق شوند.
به گفته اینانلویی استفاده و گسترش امضای دیجیتال یکی از ضروریات در توسعه بانکداری دیجیتال است و از سوی دیگر در صورت گام برداشتن به سمت صدور کارت های هوشمند باید زیرساخت های متناسب با آن به طور همزمان توسعه و گسترش یابد.
وی همچنین در پاسخ به این که در حال حاضر آمادگی سیستم بانکی در توسعه بانکداری دیجیتال چگونه است گفت: متاسفانه سیستم بانکی در حال حاضر آمادگی کامل برای ارائه این نوع خدمات را ندارد و در وهله نخست ضرورت انجام این امر باید برای خود بانک ها تبیین شود.
لازم به ذکر است نخستین شعبه دیجیتال این بانک در مرکز مگامال تهران هشتم مهرماه گشایش یافت.
گزارش اقتصادتهران حاکی است، عبدالمجید پور سعید، مدیرعامل بانک ایران زمین در آن مراسم با اشاره به مفهوم جدیدی که به تازگی به فرهنگ لغات شبکه بانکی با عنوان “بانکداری دیجیتال” اضافه شده است، گفت: بانکداری دیجیتالی به عنوان یک مدل کسب و کار است که بر روی استراتژی، ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی بانکها تاثیر میگذارد.
وی افزود: در بانکداری دیجیتال بانکها در شعب جدید خود علاوه بر استفاده از فناوریهای نوین و تعاملی، نسبت به مهندسی و طراحی مجدد فرآیندها اقدام میکنند.
پورسعید اساس بانکداری دیجیتال را مشتری دانست و افزود: در واقع مشتری محوری، تجربه مشتری و احساس رضایت از دریافت خدمت، پایه و اساس بانکداری دیجیتال است.
مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص طراحی نخستین شعبه دیجیتال این بانک گفت: در طراحی این شعبه از هیچ نمونه داخلی و خارجی الگو برداری نشده و در واقع این طرح به صورت منحصر به فرد توسط بانک ایران زمین اجرا و ثبت شده است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=136058
false
true