×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
انتقاد مدیر عامل بانک صنعت و معدن از سرمایه بانک‌های توسعه‌ای

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک صنعت و معدن در همایش بین‌المللی نقش بانک‌های توسعه‌ای در توسعه اقتصادی کشور از سهم ٣۴ درصدی پنج بانک توسعه‌ای کشور در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و افزود: این پرداخت تسهیلات در حالی است که سهم بانک‌های توسعه‌ای کشور از سپرده‌های بانک‌های دولتی و دولتی خصوصی شده ١۶ درصد و از سرمایه این بانک‌ها ٢٠ درصد است.

علی اشرف افخمی گفت: از ۵٧۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در سال گذشته، بانک‌های صنعت و معدن، توسعه صادارت، مسکن، کشاورزی و توسعه تعاون به عنوان بانک‌های توسعه‌ای کشور بیش از ١٩۴ هزار میلیارد تومان سهم داشتند.

افخمی افزود: سهم بالای بانک‌های توسعه‌ای در پرداخت تسهیلات در حالی اتفاق افتاد که از ۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه ثبتی بانک‌های دولتی و دولتی خصوصی شده، ١٢ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های توسعه‌ای است.

وی با اشاره به محدودیت منابع در بانک‌های توسعه‌ای، گفت: بانک های توسعه‌ای در ایران با اتکا به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و استفاده از الگوهای موفق در دنیا باید از منابع خود حداکثر استفاده را بکنند.

وی توجه به تقویت بانک های توسعه‌ای در تدوین برنامه ششم توسعه را خوستار شد و گفت: یکی از وظایف مهم بانک‌های توسعه‌ای مقابله با شوک‌های اقتصادی و کمک به دولت‌ها در زمان بحران؛ ایجاد تعادل در بازار کسب و کار؛‌ حمایت از سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه و رفع کمبودهای مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک‌های توسعه‌ای می توانند با نقش راهبردی؛ ارزش آفرینی کنند تا زمینه برای گسترش صادرات غیر نفتی و رونق اقتصادی فراهم شود.

همایش بین‌المللی نقش بانک‌های توسعه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی با همکاری دانشگاه تهران و بانک صنعت و معدن و با حضور مدیران عالی بانک‌ها امروز در دانشگاه تربیت معلم دانشگاه تهران برگزار شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches