×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بانک کشاورزی در نودمین سال فعالیتش، تاریخ سازی می‌کند

اقتصادتهران: امروز ۲۱ خردادماه در حالی تولد ۹۰ سالگی بانک کشاورزی جشن گرفته می‌شود که این بانک طی ۹۰ سال فعالیت، همواره شعار حمایت و پشتیبانی از بخش کشاورزی، دام و طیور و به طور کلی فعالان این صنف را به عنوان مهم‌ترین راهبرد فعالیت مدنظر قرار داده است.

به گزارش اقتصادتهران، اهمیت عملکرد بانک کشاورزی به گونه‌ای است که تأمین اعتبار بخش کشاورزی در ایران، به مدد این بانک صورت گرفته و بخش عمده تسهیلات و سرمایه در گردش فعالان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی و دام و طیور کشور توسط این بانک کاملاً تخصصی تأمین می‌گردد.

این در حالی است که  همواره اعطای اعتبارات بانک کشاورزی در کوتاه‌ مدت بر اشتغال و در دراز مدت بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور، تأثیر مثبت داشته است.

برخورداری محصولات استراتژیک کشاورزی، حمایت از بخش دام و طیور کشور و نیز پشتیبانی از تولید کنندگان و فعالان این حوزه همواره از ارکان اصلی فعالیت بانک کشاورزی محسوب می‌شود.

اعطای بخش قابل توجهی از منابع بانک کشاورزی برای حمایت از دست اندرکاران بخش کشاورزی موید توجه ویژه این بانک به حمایت از کشاورز و کشاورزی در کشور است به طوری که در پایان سال گذشته تسهیلات پرداختی از سوی این بانک به بخش کشاورزی با رشدی بیش از ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن همراه بوده است.

دلگرمی کشاورزان به دریافت تسهیلات از بانک محبوب خود، موجب افزایش انگیزه کار در آنان شده به طوری که رونق بخش کشاورزی طی سالیان اخیر را می‌توان نمونه بارزی از این مدعا در میان تحصیلکردگان و دانش آموختگان این حوزه عنوان کرد.

این در حالی است که تعامل موثر با مشتریان و پیگیری و رصد نیازهای آنان، همواره یکی از مهم ترین عوامل تحقق برنامه‌های بانک در حوزه تجهیز منابع به شمار می‌آید که در کنار توجه ویژه به تجیز شعب این بانک و نیز افزایش مقوله مشتری مداری، فعالیت بانک کشاورزی را از سایر بانک‌های تخصصی دیگر در کشور متمایز کرده است.

لازم به ذکر است تسهیل خدماتی چون ضمانت‌نامه‌ها و اعتبار اسنادی داخلی برای مشتریان به ویژه فعالان حوزه اقتصاد کشاورزی یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های مورد توجه از سوی مدیران ارشد این بانک به شمار می‌رود.

بانک کشاورزی در حالی پا به ۹۰ سالگی خود می‌گذارد که حرکت از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی اقتصادی و مدرن و دانش بنیان مبتنی بر به کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری منابع و نهاده‌ها، جهش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نهایتا رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی، همواره مورد تاکید بانک و در راس اهداف و برنامه‌های این بانک و مدیران آن قرار داشته و دارد.

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حمایت از احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز یکی دیگر از فعالیت‌های این بانک محسوب می‌شود که همواره مورد توجه فعالان کشاورزی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد، روند رو به توسعه بانک کشاورزی در حالی است که این بانک طی سالیان پیش رو، با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیلی که دارد، به سمت افزایش میزان تسهیلات از بخش کشاورزی برآمده و توانسته دامنه فعالیت‌های خود را با توجه به حجم فعالیت‌ها خود افزایش دهد که گامی بسیار موثر در راستای مقوله مشتری مداری و نیز تحقق شعار سال که همانا کنترل نرخ تورم است به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، رضایتمندی مشتریان در شعب این بانک در چند سال اخیر یکی از محورهای توجه مشتریان به این بانک بوده است. در گذشته اگرچه کمی این تعامل نه تنها در این بانک بلکه در سایر بانک‌های کشور کمرنگ بود اما در سالیان اخیر، رضایت از نحوه تعامل مشتریان با این بانک و مشتری مداری به مقوله‌ای جدی و مطالبه‌ای از سوی مدیران ارشد بانک تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد روند رو به رشد فعالیت‌های بانک کشاورزی همگام با استفاده از فناوری‌های نوین و خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک در این بانک، روزهای امیدبخشی برای فعالان این عرصه را نوید می‌دهد.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches