×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشت رونق گردشگری با بهره‌برداری از کشتی کارینا و اقدامات معاونت گردشگری کیش

اقتصادتهران: در حالی بهره برداری از کشتی بزرگ تفریحی و مسافرتی کارینا در بندرگاه کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان این منطقه به بهره‌برداری رسید که به نظر می‌رسد مجموعه اقدامات این سازمان در کنار تلاش‌های صورت گرفته در معاونت گردشگری، قابل مقایسه با اقدامات دوره‌های قبلی نیست.

به گزارش اقتصادتهران، بهره برداری از این  کشتی بزرگ تفریحی که یکی از نیازهای اساسی این منطقه به شمار می‌رود سرانجام به همت مهندس کشاور و نیز مجموعه مدیریتی در این سازمان به نقطه عطفی در فعالیت‌های صورت گرفته مبدل شده به طوری که منبعد برگزاری جشن‌های مختلف با ظرفیت ۵۰ نفر، فضای برگزاری گالری و نمایشگاه‌های مختلف، اتاق‌های VIP هتلی مجلل با خدمات ۵ ستاره، اتاق نگهداری کودک، ماساژ، نمازخانه، خدمات درمانی و دارویی از دیگر امکانات این شناور به شمار می‌رود.

سالن VIP در این کشتی مخصوص برگزاری جشن‌های منطقه‌ای و حتی ملی است ضمن آن که این کشتی دارای سالنی با ظرفیت ۵۰۰ نفر جهت برگزاری انواع کنسرت، نمایش‌ها و جشنواره‌ها با دید عالی ساخته شده که با مدرن ترین و جدیدترین تجهیزات نور، صدا و تصویر مجهز شده است.

با افزوده شدن این ظرفیت به ناوگان گردشگری جزیره کیش فرصت‌های جدید شغلی نیز برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵۰ نفر غیر مستقیم فراهم خواهد شد که این امر نمونه بارزی از اهمیت مدیران فعلی سازمان منطقه آزاد به اشتغالزایی مستقیم و غیر مسقتیم در فضای اقتصادی امروز کشور است.

این در حالی است که چندی پیش دستورالعمل اجرایی کشتی‌ها و شناورهای گردشگری کیش در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی گردشگران از چهارشنبه دوم آذر امسال پس از ابلاغ، اجرایی شده بود.

در شرایطی که به وجود آوردن شور و نشاط ملی توسط مسئولان و دست اندرکاران کشور مورد تاکید دست اندرکاران اجرایی کشور قرار گرفته است، ایجاد فضایی سالم جهت تکریم و حفظ حقوق مادی و معنوی مسافران و گردشگران، بهره‌ برداران کشتی‌ها و شناور‌های تفریحی با رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی معاونت گردشگری سازمان می‌تواند در به وجود آوردن این فضای شور و نشاط کمک شایانی نمایند.

در این میان، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ستودنی است به طوری که بر اساس دستور العمل‌های تدوین شده از سوی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، مراکز تفریحی طبق مجوز صادر شده باید نسبت به پذیرش مسافران با در نظر گرفتن ظرفیت و سانس‌های اعلامی اقدام کنند و برای فروش خدمات با نرخ مصوب سازمان اقدام کنند، بنابراین هرگونه تخفیف و تغییر در فروش، مستلزم درخواست کتبی و اخذ مجوز از معاونت گردشگری است.

پس از برگزاری موفقیت آمیز هفته کیش به همت مسنولان سازمان و نیز اقدامات برجسته معاونت گردشگری، بهره برداری از این کشتی بدون شک و پس از دو سال وقفه به دلیل تداوم بیماری منحوس کرونا یکی از مهم‌ترین دستاوردها محسوب می‌شود به طوری که به نظر می‌رسد اینگونه اقدامات موجب بازگشت فضای همدلی و همکاری بین اعضای جوامع صنفی جزیره کیش شده است.

لازم به ذکر است این کشتی در فضائی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع در ۴ طبقه به سفارش شرکت پیشگامان عروس دریای کیش و توسط کشتی سازی صدرا با هزینه ۲۰۰۰ میلیارد ریال در مدت سه سال ساخته شده است.

گفتنی است این کشتی از متریال ضد حریق ساخته شده و علاوه بر آن، جدیدترین سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق با موتورخانه مجزا و سیستم تخلیه دود خودکار در این شناور اجرا و جهت تامین امنیت مسافرین، قایق‌های نجات، جلیقه‌های نجات و تجهیزات ضروری در کشتی مهیا شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches