×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشایی نماد سایپا ۸۳ واحد شاخص بورس را کاهش داد

اقتصادتهران: شاخص بورس امروز (یکشنبه) تحت تاثیر بازگشایی نماد سایپا با ۸۳ واحد افت به جایگاه ۸۳ هزار و ۳۴۲ واحدی رسید.

به گزارش یکشنبه ایرنا، معاملات بازار بورس امروز تحت تاثیر پیامدهای منفی بازگشایی نماد سایپا بود. آغاز داد وستد سهام این شرکت خودروسازی، شاخص بورس را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

نماد سایپا امروز، به تنهایی ۲۰۹ واحد شاخص را پایین کشید، البته معاملات مثبت سهام هلدینگ خلیج فارس، توانست مقداری از تاثیر منفی سایپا را خنثی کند به طوری که نماد فارس ۲۷۱ واحد شاخص را بالا برد.

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و پارسان (نفت و گار پارسیان) از دیگر شرکت هایی بودند که تاثیر منفی بر جای گذاشتند. در مقابل شپنا (پالایش نفت اصفهان) و همراه (ارتباطات سیار ایران) پس از هلدینگ خلیج فارس، بیشترین تاثیر مثبت را داشته و مانع افت بیشتر شاخص شدند.

در معاملات امروز ۷۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال در ۵۹ هزار و ۷۴۲ نوبت خرید و فروش شد.

بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز، با کاهش قیمت روبرو شدند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد،۲۶ واحد رشد کرد، و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۷۱ واحد کاهش یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches