×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشایی محدود و هوشمند به معنای عادی شدن اوضاع نیست

اقتصادتهران: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تاکید بر لزوم تداوم فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی با حداکثر توان و با رعایت توان و تحمل‌پذیری بخش اقتصاد گفت: بازگشایی‌های محدود و هوشمندی هم که انجام می‌دهیم به معنای فراموشی اصول بهداشت فردی و عادی شدن اوضاع نیست.

به گزارش اقتصادتهران، دکتر ایرج حریرچی روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شیراز افزود: تا زمانی که یک بیمار مبتلا در یک شهر و یا حتی در یک کشور وجود دارد مبارزه با این ویروس تمام شده نیست چرا که ویروس کرونا با ابتلای یک مورد گسترش پیدا کرده و تا زمانی که داروی موثری برای آن کشف نشود این یک تهدید و خطر بالقوه برای کل جهان است.

وی ادامه داد: اثر بازگشایی‌ها بر افزایش تعداد بیماران به فاصله پنج روز دیده می‌شود، بر میزان بستری در بیمارستان‌ها ۱۵ روز بعد و به میزان مرگ و میز حاصل از این اقدام یک ماه بعد خود را نشان می‌دهد و بنابراین هنوز زود است که در خصوص تاثیر بازگشایی‌ها اظهارنظر کنیم.

او اظهار داشت: البته سیاست‌گذاری‌ها در بازگشایی‌ها و تعطیلی‌ها باید با رعایت مسایل معشیتی فقرا، افراد روزمزد و کسانی که درآمد آنها وابسته به فروش روزانه است همراه باشد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کلانشهرهایی مانند تهران و شیراز معمولا شیوع بیشتری از ویروس کرونا و مشکلات بیشتری هم در مدیریت آن دارند و مدارس و دانشگاه‌ها با حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت یکی از خطرناک‌ترین محل‌ها برای انتشار ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین خانواده‌های آنها است.

حریرچی، ضمن قدردانی از مدیریت خوب استان فارس در زمینه مقابله با ویروس کرونا افزود: فارس از جمله استان‌هایی بود که فکر می‌کردیم می‌تواند به شکل بالقوه شیوع متوسط و روبه بالایی نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد اما بر اساس گزارشی که از این استان گرفتیم، اقدامات پیشگرانه از بهمن‎ماه در این استان آغاز شد و بسیاری از اقداماتی که بعدا در کشور عمومی شد و در برخی استان‌ها نیز دنبال شد به شکل قوی‌تر، جدی‌تر، موثرتر و قاطع‌تر در این استان انجام شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و قاطعیت استانداری و مدیریت قوی دانشگاه علوم پزشکی و جانفشانی کادر درمانی فارس، این استان در بحث شیوع در بخش شیوع کم طبقه‌بندی می‌شود.

او اضافه کرد: علاوه بر مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی مناسب برای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسایل بهداشتی توسط شهروندان و همچنین شناسایی بیماران و شناسایی افرادی که تماس نزدیک با بیماران داشته‌اند و ایزوله کردن آنها به کاهش میزان شیوع در این استان کمک کرد.

حریرچی تصریح کرد: در ۲ استانی که جمعیتی مشابه فارس داشته‌اند، یکی ظرفیت روزانه انجام ۲۰۰ مورد تست و دیگری ۷۰۰ مورد تست را دارند و اینکه در استان فارس روزانه یک هزار و ۷۵۰ تست انجام می‌شود یک دستاورد بسیار بزرگ است که منجر به شناسایی بیماران در مرحله اول و سپس ایزولاسیون آنها می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همین مساله باعث کاهش آمار بیماران بستری نسبت به استان‌های مشابه در حدود یک سوم شده که دستاورد بزرگی است.

وی، کمترین میزان مرگ و میر به نسبت تعداد مبتلایان را نیز مربوط به استان فارس دانست.

او اضافه کرد: ویروس کرونا در کمین ما است، این شیوع کم در استان فارس در چند روز اخیر یک افزایش جزئی در خود دارد که این افزایش جزئی می‌تواند نگران کننده باشد و هرچند اطمینان داریم که مردم از در خانه ماندن خسته شده‌اند اما تقاضا داریم که شهروندان به سلامت خود و عزیزانشان و به کادر درمانی ما رحم کنند و همچنان در خانه بمانند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches