اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت مترو تهران بر لزوم بازنگری در فرآیند طراحی و ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران تاکید کرد و از مشاوران و دست اندرکاران طراحی و ساخت مسیر و ایستگاههای خطوط جدید خواست تا با ارائه ایدههای نو و فناوریهای جدید، روشهای مرسوم فعلی را بهینه سازی کنند.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس مسعود درستی در نشست اخیر از سلسله سمینارهای علمی – کاربردی شرکت مترو تهران، با تقدیر از پیشرفت های حاصل شده طی ۴ دهه اخیر در صنعت ساخت شبکه مترو پایتخت و شیب رشد آن نسبت به صنایع دیگر گفت: از نظر مسائل اقتصادی و فنی، امروز جایگاه صنعت ساخت مترو در ایران قابل قبول به نظر می رسد اما واقعیت آن است که باید از این پس متفاوت تر از آنچه در گذشته مرسوم بوده، گام برداشت و روشهای نوینی را چه از نظر ایجاد و تامین منابع مالی برای توسعه شبکه مترو و چه از حیث فناوریهای ساخت و کاهش هزینههای مرتبط با آن در پیش گرفت.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه افزود: به نظر میرسد در شرایط حال حاضر، باید به مشاوران طراحی خطوط جدید شبکه مترو این اجازه را داد تا با ارائه ایدههایی نو و پیشنهادهای جدید، نسبت به بهینه سازی روش های مرسوم فعلی اقدام نمایند؛ این امر میتواند هم در حوزه طراحی و ساخت مسیر و ایستگاه ها رخ دهد و هم در حیطه مصالحی که استفاده می شود.
در صورت رخ دادن چنین اتفاق مهمی، سازمانها و شرکتهای قطار شهری سایر کلانشهرهای کشور نیز متاثر از آنچه در تهران دنبال می شود، سراغ تغییرات جدید خواهند رفت و قطعاً این امر در مواردی همچون روش های اجرا، نوع مصالح و زمان اجرای طرحها، تاثیرات خود را به مرور زمان نشان خواهد داد.
مهندس درستی در بخش پایانی صحبتهای خود، ضمن تاکید مجدد بر لزوم بازنگری در حوزه مهندسی صنعت طراحی و ساخت خطوط جدید که در وهله نخست تغییر نگرشها و ایدههای مشاوران مربوطه را طلب میکند، استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاهها و جامعه علمی کشور برای حل مسائل کلیدی صنعت مترو و باز شدن بیشتر پای دانشگاهیان به موضوعات این حوزه را خواستار شد.
گفتنی است در نشست اخیر ازسلسله سمینارهای علمی – کاربردی شرکت مترو تهران، مباحثی از قبیل آشنایی با مبانی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) که موضوعی بسیار مهم در زمینه پروژه های عمرانی پایتخت به حساب آمده و شهردار تهران نیز بر آن تاکید فراوان دارد، توسط دکتر صادق طریق ازلی و همچنین موضوع علمی تبدیل سازه های موقت ساخت ایستگاههای مترو به سازههای دائم توسط دکتر محمدرضا صدقیانی مطرح و در ادامه با فرآیند پرسش و پاسخ حاضران در نشست همراه شد.
دیدگاه ها بسته هستند.