×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بازنشستگی ۱۵۰۰ آموزگار در تهران

 

اقتصادتهران: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال ۱۵۰۰ آموزگار در آموزش و پرورش شهر تهران بازنشسته می شوند که تنها ۲۵۰ سهمیه داده‌اند.

به گزارش مهر، عباس باقری در جمع خبرنگاران گفت: اولویت در وزارت آموزش و پرورش باید در دوره ابتدایی باشد. کار زیربنایی درازمدت است.

 وی افزود: هر کشوری توسعه پیدا کند باید در زیرساخت اصلی قدم بردارد که متولی آن وزارت آموزش و پرورش است اما به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید و نیاز به عزم ملی داریم.

 باقری با اشاره به ترویج سند تحول بنیادین گفت: خوشبختانه امروز در محافل علمی، وزارت آموزش و پرورش و قوانین صحبت از سند تحول است که در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است اما کفایت نمی‌کند و نیاز به عزم جمعی داریم. آموزش با یک وزارت خانه و افراد معدود سامان پیدا نمی‌کند.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به هدایت تحصیلی نیز در ادامه اشاره کرد و گفت: باید بر روی هدایت تحصیلی کار فرهنگی شود. امسال در کنکور ۹۳۰ هزار نفر در کنکور شرکت کردند که ۵۸۰ هزار شرکت کننده رشته تجربی بودند. باید این فرهنگ اصلاح شود تا دانش آموزان سرخوره نشوند.

 وی ادامه داد: در سال گذشته مشکل عمده هدایت تحصیلی تقاضای زیاد برای رشته علوم تجربی بود. باید خانواده‌ها را آگاه کنیم.

 باقری با بیان اینکه هدایت تحصیلی در شهر تهران با سراسر کشور متفاوت است، یادآور شد: در تهران بیشترین تقاضا برای رشته ریاضی و فیزیک است.

 وی بیان کرد: در برخی از رشته‌های خوب فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش فارغ‌التحصیل بیکار وجود ندارد. باید خانواده‌ها را در جریان است. باید هنرستان‌ها را گسترش دهیم. امسال در شهر تهران در هدایت تحصیلی شاید مشکلاتی از لحاظ ظرفیت در رشته علوم تجربی و برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته باشیم. اما در رشته علوم انسانی، ریاضی و کاردانش مشکلی نداریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches