×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بازسازی ۷۷هزار واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه

اقتصادتهران: استاندار کرمانشاه از شروع روند بازسازی ۷۷هزار واحدهای مسکونی آسیب دیده مناطق زلزله زدگان خبر داد و گفت: بانک های عامل باید ظرف ۴۵ روز تمام ۷۷ هزار با صاحبان واحد مسکونی عقد قرارداد کنند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: از این تعداد واحد مسکونی ۲۰ هزار واحد ۱۰۰درصد تخریب شده است که در اولویت اول بازسازی قرار دارند.

به گفته او همچنین ۱۷ هزار واحد تخریبی نوع دوم نیز شناسایی شده که باید از نو ساخته شود و همچنین ۵۷ هزار واحد نیز باید تعمیر گردد.

بازوند در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ستادهای معین بنیاد مسکن در استان خواست ظرف ۱۰روز برای احداث ۲۳۹ واحد خانه بهداشت و درمان، ۱۳۷ مدرسه و واحد های مسکونی حوزه تحت تکلف، برنامه ریزی و مشکلات را اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ابلاغ شده گفت: فرمانداران و مدیران استان تلاش مضاعف کنند که این اعتبار هرچه سریعتر جذب شود و به فرموده مقام معظم رهبری زلزله را به فرصتی برای توسعه کرمانشاه تبدیل کنیم.

وی با تقدیر از تلاش و سرعت عمل همه ارگان های دولتی و بخصوص نظامی در امداد و نجات و اسکان اضطراری و اسکان موقت زلزله زدگان گفت: در اسکان دایمی نیز باید همین سرعت عمل را داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان به زیر ساخت های دولتی آسیب وارد شده است از تمام مدیران خواست با رایزنی با وزیران وزارتخانه های متبوع، طبق مصوبه مجلس اعتبارات بازسازی تاسیسات دولتی را هر چه سریعتر تا قبل از فصل تابستان تامین کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امهال هزار و ۵۰ میلیارد تومان وام های مناطق زلزله زده در دست بررسی است، گفت: بانک های عامل در بازسازی و پرداخت وام های مسکن باید ظرف ۲ سه روز آینده مشکلات مرتبط با پرداخت وام زیر ۱۲ میلیون تومان، ضامن یک نفره، کمبود نیرو کار و راه اندازی شعب سیار خود را حل کنند.

بازوند با بیان اینکه تا مردم پای کار نباشند دولت عملا نمی تواند برای آنها کاری کنند، طرف اصلی و مهم بازسازی و نوسازی منازل و واحدهای تخریب شده را مردم دانست و خواستار همکاری و مشارکت مردم با دستگاه های دولتی شد.

وی در ادامه به قیمت های نظام مهندسی استان برای نقشه کشی واحدهای تخریب شده انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه بنیاد مسکن ۸۰۰ هزار تومان هزینه تقبل کرده ولی نظام مهندسی استان برای نقش و نظارت متری ۱۰ هزار تومان خواسته است این در حالی است که استان های دیگر به خاطر رضای خدا رایگان یا نصف این قیمت را می گیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches