×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بازدید وزیر راه‌وشهرسازی از بزرگ‌ترین شرکت زیرساختی چین

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه در اولین روز سفر خود به شهر پکن از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی این کشور که زیر نظر شورای دولتی چین اداره می شود، بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی صبح امروز در راس هیاتی وارد کشور چین شد و ساعتی پس از ورود با «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) وزیر حمل و نقل چین دیدار و با وی در خصوص توسعه مناسبات و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در حوزه های حمل و نقلی گفت وگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی که با هدف گسترش مناسبات و توسعه همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقل به چین سفر کرده است، در جریان بازدید خود از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) در جریان فعالیت ها و آخرین دستاوردهای فنی این مجموعه بزرگ فنی قرار گرفت.

این شرکت، مجری طرح راه آهن پرسرعت تهران – قم – اصفهان به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

همچنین در طول انجام این بازدید یکی از مسئولان شرکت مهندسی راه آهن چین توضیحاتی در خصوص پروژه های مختلف انجام شده، برنامه‌های در دست اجرا و تکنولوژی بکار رفته در طرح های گوناگون در داخل و خارج از کشور را در اختیار هیات عالی وزارت راه و شهرسازی کشورمان قرار داد.

آخوندی و هیات همراه همچنین از نزدیک در جریان چگونگی روند احداث خطوط پرسرعت ریلی و فعالیت بخش های گوناگون آن و طرح‌های گسترده‌ای را که چین هم اکنون در این زمینه در دست اجرا دارد، قرار گرفتند.

نشست مشترک با مسئولان و مدیران عالی این مجموعه بخش دیگر بازدید عصر امروز وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از مرکز یاد شده بود.

عباس آخوندی و هیات همراه در پایان بازدید خود، در ضیافت شامی که به افتخار حضور آنان در چین توسط رئیس این مرکز ترتیب داده شده بود شرکت کردند.

شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) بزرگترین سهامدار گروه با مسئولیت محدود راه آهن چین به حساب می آید که تاریخ فعالیت آن به سال ۱۹۵۰ میلادی باز می‌گردد.

این مجموعه ابتدا با عنوان اداره کل سازندگی چین کار می کرد و سپس در سال ۱۹۸۹ میلادی با شرکت سازندگی راه آهن چین یکپارچه شد و از سال ۲۰۰۳ میلادی به این طرف زیر نظر کمیسیون اداری و اجرایی دولت چین فعالیت کرده و سهامش از سال ۲۰۰۸ میلادی در بورس شهر شانگهای و بازار اوراق بهادار هنگ کنگ قابل معامله شده و هم اکنون جزو ۵۶ شرکت پیمانکاری زیرساختی دنیا به شمار می رود.

بر اساس برنامه اعلام شده، عباس آخوندی فردا سه شنبه علاوه بر شرکت در همایشی با حضور مدیران ارشد شرکت‌های چینی مرتبط حمل و نقلی، با تعدادی از مدیران بانک ها و مسئولان شرکت ها و صاحبان صنایع فعال در این حوزه نیز دیدار خواهد داشت.

ملاقات با وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی در روز چهارشنبه و سفر به شهر شانگهای جهت بازدید از مراکز و شرکت‌های مهم زیرساختی که در زمینه‌های شهرسازی و حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند، بخش پایانی سفر وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه به چین اعلام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches