×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بازدید معاون وزیر بهداشت از گروه صنعتی زر

اقتصادتهران: معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در بازدیدی که کارخانجات گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به توسعه قابل توجه صنایع غذایی کشور در سال‌های اخیر، گفت: در حال حاضر صنایع غذایی نسبت به صنایع دارویی کشور خودکفاتر شده است.

بنابر اعلام گروه صنعتی زر، دکتر غلامرضا اصغری در این باره گفت: قسمت عمده مواداولیه صنایع غذایی در کشور تهیه می‌شود و خوشبختانه تنوع تولید می‌تواند همه محصولات مورد نیاز مردم را پوشش دهد، در حالی که در حوزه تولید دارو محدودیت‌ها بیشتر است.

وی گفت: زرماکارون به عنوان صنایع غذایی پیش‌رو مطرح است و دارای محصولاتی با کیفیت شناخته شده و تکنولوژی مدرن بوده که نکته قابل توجه آن است که به محصول نهایی بسنده نکرده و از فناوری‌های جدید صنایع غذایی برای تولید محصولات بهره گرفته است و تنها در صنعت ماکارونی ورود نکرده و در دیگر صنایع غذایی نیز ورود خوبی داشته است.

دکتر اصغری افزود: این مجموعه با به‌کارگیری علم جدید تولید فرکتوز و گلوکز از ذرت را با آخرین تکنولوژی روز دنیا در دستور کار قرار داده است.

وی هدف از این بازدید را بررسی مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان صنایع غذایی و تسهیل مسائل مربوط به حوزه سازمان غذا و دارو بیان کرد.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تسهیل روند ارتقای کیفیت محصولات غذایی عنوان کرد: در این صورت تولیدکنندگان می‌توانند محصولات جدیدی را تولید کنند که قابلیت کمک به سایر صنایع داخلی را نیز دارد.

وی ادامه داد: ما به صنعت داخلی و این مجموعه افتخار می‌کنیم چرا که وسعت صنعت این واحد قابل توجه است و محصولاتی که تولید می‌شود علاوه بر تامین بازار داخلی، بازارخارجی و صادراتی خوبی داشته است.

دکتر اصغری با اشاره به وضعیت صنایع غذایی در شرایط تحریم، عنوان کرد: آنچه برای ما مهم محسوب می‌شود، این است که در شرایط ویژه‌ای که کشور در آن قرار دارد صنایع داخلی در حوزه غذا و دارو از شرایط جدید متاثر نشوند و به تولید خود ادامه دهند تا مردم مطمئن باشند که نیاز کشور در این موارد تامین می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشتر مسائل تولیدکنندگان صنایع غذایی درمورد آیین نامه‌ها و فرآیندهای اداری و نظارتی است، اظهارکرد: برخی از این آیین نامه‌ها مربوط به گذشته است، در حالی که محصولات جدید با فرایندها و روش‌های کنترلی جدیدتر تولید می‌شود، بنابراین قوانین و مقررات نیز باید به تناسب نیاز صنایع غذایی به روز شود.

وحید مفید مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز با بیان اینکه گروه صنعتی زر جزو صنایع پیش‌رو برای ارتقای سطح کیفی محصولات و ایمنی موادغذایی است، هدف از این بازدید را بررسی وضعیت صنایع در شرایط به وجود آمده و تحریم‌های ناجوانمردانه بیان کرد.

مفید افزود: در این بازدیدها چگونگی کمک به این واحدها بررسی می‌شود که با قوت و قدرت فعالیت داشته باشند تا ما مشکل و چالشی در تامین موادغذایی سالم و کیفی برای مصرف‌کنندگان نداشته باشیم.

وی نسبت به پیگیری دغدغه‌های صنایع غذایی در این سازمان قول مساعد داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches