×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بازدهی سه درصدی آیفکس در بهار امسال

اقتصادتهران: شاخص کل فرابورس ایران از آغاز امسال بازدهی بیش از ۳ درصدی را ثبت کرد و خردادماه نیز تقویت تامین مالی خصوصی بخش فرهنگ و هنر رقم خورد.

به گزارش سنا، پذیره نویسی سهام در دست انتشار شرکت گروه توسعه هنر ایران در روزهای پایانی خردادماه در فرابورس صورت گرفت که نخستین پذیره‌نویسی یک شرکت از بخش فرهنگ و هنر در فرابورس ایران محسوب می‌شود.

در این ماه همچنین شاهد عرضه عمده هشت درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در بازار دوم و قطعیت معامله یکجای ۹۹٫۹۹ درصد از سهام کنترلی شرکت توسعه صنایع معدنی امید در بازار سوم فرابورس بودیم.

افزون بر این شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از بازار پایه ب انتقال یافت و نماد آن در بازار دوم باز شد.

 مروری بر دادوستدهای آخرین ماه بهار

به گزارش ایرنا،‌ در ۲۱ روز معاملاتی آخرین ماه بهار حجم مبادلات فرابورس ایران روندی صعودی داشت و با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه پارسال همراه شد؛ در حالی که تعداد معاملات انجام‌شده در خردادماه امسال در مقایسه با خرداد سال ۱۳۹۵ به همین میزان (۱۳ درصد) کاهش یافت.

ارزش مبادلات فرابورس نیز در ماهی که گذشت، در نهایت پس از افت‌وخیزهایی هفت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کم شد.

بدین ترتیب شاهد جابجایی ۱۱ هزار و ۶۱۸ میلیون ورقه به ارزش ۳۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال در بازارهای ۹‌گانه فرابورس ایران بودیم که این حجم از دادوستدها در ۶۵۷ هزار دفعه معاملاتی صورت گرفت.

در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران ۳ هزار و ۱۰۹ میلیون سهم به ارزش ۹ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال تبادل شد که بیش از یک‌چهارم حجم و ارزش کل دادوستدهای خردادماه است.

همچنین حجم و ارزش مبادلاتی بازار اول نسبت به تاریخ مشابه پارسال کاهش یافت و حجم معاملات در بازار دوم افزایش ۱۷ درصدی را رقم زد.

رصد تابلوهای معاملاتی بازار پایه نشان‌دهنده رشد چشمگیر حجم و ارزش مبادلاتی در این بازار است؛ به گونه‌ای که شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی حجم و بیش از ۱۰۰ درصدی ارزش مبادلات آن بودیم.

بدین ترتیب تغییر مالکیت ۶ هزار و ۷۷۴ میلیون سهم به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال در تابلوهای پایه الف، پایه ب و پایه ج در سومین ماه امسال صورت گرفت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز ۸۵ میلیون ورقه به ارزش ۱۴ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال بین خریداران و فروشندگان دادوستد شد. این حجم و ارزش معاملاتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۴ و ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در بازار ابزارهای نوین مالی اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن به ترتیب جایگاه‌های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در نهایت شاخص کل فرابورس ایران خردادماه امسال نسبت به روز پایانی اردیبهشت ماه با افت روبرو شد؛ البته بازدهی آن از آغاز سال همچنان بیش از سه درصد است.

 فلزات اساسی صدرنشینی را پس گرفت

گروه انبوه‌سازی بیشترین سهم از ارزش کل معاملات خرد اردیبهشت‌ماه را در اختیار گرفت و فلزات اساسی در جایگاه دوم این ماه قرار داشت اما در خردادماه گروه فلزات اساسی با ۱۷ درصد از سهم کل در صدر جدول ارزش معاملات خرد بازار سهام (شامل بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله و خریدوفروش و SME) و اختیار سهام به تفکیک گروه صنعت قرار گرفت. از این رو صدرنشینی خود از آغاز سال را دوباره به دست آورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches