×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بازارچه فرش لرستان در هفته دولت به بهره برداری می رسد

اقتصادتهران: استاندار لرستان گفت: ۲۰ هزار و ۹۷۶ بافنده فرش در استان دارای کارت شناسایی بوده و در این بخش فعالیت می کنند که برای کمک به تولیدات این افراد بازارچه فرش در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی در زمینه فرش لرستان در سالن جلسات استانداری افزود:در سال تولید و اشتغال باید موانع سر راه تولید برداشته شود و یکی از ظرفیت های تولید در لرستان فرش است.

وی با بیان اینکه امسال سال تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است و فرش بافی یک نمونه بارز از اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است اظهار کرد:تاکنون در حوزه فرش در لرستان برند سازی نشده و متاسفانه فرش لرستان با نام فرش تبریزی در بازار عرضه می شود.

بازوند بیان کرد: نقشه فرش لرستان ثبت شده و به عنوان نقشه راه توسعه فرش باید مد نظر قرار گیرد.

به گفته استاندار لرستان مسئولان مربوطه در سه ماه آینده در بحث خوشه فرش باید برنامه ریزی و هدف گذاری های لازم را ارائه دهند و نیمه دوم سال ۹۶ باید استان دارای راهبردها و سیاست های خوشه فرش باشد.

وی بیان کرد : برند سازی فرش لرستان نیازمند ابزار لازم است و در این راستا باید مکانی جهت نمایش فرش لرستان در دستور کار قرار گیرد و برنامه تولیدی و حمایتی سازمان صنعت و معدن به استانداری ارائه شود.

بازوند تاکید کرد که پوشش بیمه از دغدغه های اصلی فرشبافان استان است.

استاندار لرستان به بحث بازارچه و نمایشگاه دائمی فرش لرستان اشاره کرد و افزود: این مکان یکی از تقاضاهای تولید کنندگان فرش استان است و مشکلات و موانع پیش روی این امر باید به زودی مرتفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز دراین جلسه گفت:۲۰ هزار و ۹۷۶ بافنده فرش در لرستان دارای کارت شناسایی هستند که از این تعداد ۹ هزار و۳۹۸ بافنده معادل ۴۴ درصد عضو تعادنی های روستایی و ۱۱ هزار و ۵۷۸ بافنده معادل ۵۶ درصد عضو تعاونی های شهری استان هستند.

محمد رضا صفی خانی ادامه داد : یک هزار و ۵۵ بافنده در تعاون شهری و معادل ۹٫۱ درصد فعالان حوزه شهری و پنج درصد کل فعالان حوزه فرش استان هستند.

وی اظهار کرد : ۳۲۵ بافنده نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

صفی خانی ادامه داد: از مجموع فرشبافان استان پنج هزار نفر در این حوزه فعال هستند و این در حالی است که مابقی این افراد به صورت دستمزدی برای خارج از استان کار می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches