×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بارش باران پاییزی و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها

اقتصادتهران: سازمان هواشناسی اعلام کرد : امروز (پنجشنبه) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب و غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان) لرستان و از اواخر وقت در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می شود و در تمام استان های یادشده احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، همچنین در شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان با توجه به شدت بارش ها، انتظار رخداد سیل به ویژه در حوزه های آبریز بزرگ دز و کرخه بسیار بالا است.

هواشناسی برای روز جمعه (فردا) پیش بینی کرد که بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (به ویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، و بارش برف در مناطق مرتفع کردستان و آذربایجان غربی. احتمال وقوع سیلاب در شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام و کرمانشاه نسبت به سایر نقاط بیشتر است.

علاوه بر این در استان های همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و تهران و البرز بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود که در برخی نقاط مستعد احتمال آبگرفتگی مناطق شهری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت مدیریت منابع آب ایران ( وزارت نیرو) در ششم آذرماه جاری از رسیدن ارتفاع بارش‌های کشور به ۱۷ میلیمتر‌ از آغاز سال آبی ۹۶-۱۳۹۵ (اول مهر ماه) خبر داده بود.

بیشترین بارش در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با ۹۶ میلیمتر‌ بود که در همسنجی با سال آبی گذشته ۴۰ درصد و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله، چهار درصد کاهش نشان داد.

کمترین بارش نیز در حوضه‌های ششگانه اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با صفر میلیمتر‌ بارش بود که در مقایسه با سال آبی گذشته و متوسط ۴۸ ساله، ۱۰۰ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه «عالم کلا» در استان مازندران با ۵۹۳ میلیمتر‌ و کمترین آن در ایستگاه اهواز در استان خوزستان،‌ ابرکوه در استان یزد، «خونیک علیا» در استان خراسان جنوبی و چناران در استان خراسان رضوی با صفر میلیمتر‌ ثبت شد.

برپایه این گزارش، حجم کلی بارش کشور از آغاز مهر تا ششم آذر ۲۸ میلیارد و ۱۶ میلیون مترمکعب است.

این مقدار بارندگی در همسنجی با میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۳۴ میلیمتر‌) ۵۰ درصد و در همسنجی با دوره مشابه سال آبی گذشته (۶۸ میلیمتر‌) ۷۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا بر اساس آخرین آمار ارایه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از آغاز مهرماه تا ۲۹ آبان ماه گذشته نزدیک به ۱۲ میلیمتر ثبت شده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches