اقتصاد تهران
شماره خبر : 173364
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اقتصاد تهران

اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است، دروغی که آن‌قدر تکرار شده که برای تصحیح این تفکر، راه درازی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره کودک‌آنلاین عصر شنبه (۲۳ آذر) با حضور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-، سورنا ستاری -معاون علمی رییس جمهور- ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات- و سیدجمال هادیان -دبیر جشنواره کودک‌آنلاین- در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد. در این برنامه همچنین مرضیه برومند به عنوان رییس هیات داوران بخش فیلم، حبیب ایل‌بیگی رییس هیات داوران بخش وب‌سری و ایرج طهماسب از اعضای هیات داوران حضور داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است، دروغی که آن‌قدر تکرار شده که برای تصحیح این تفکر راه درازی در پیش داریم.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان این‌که طی یک سال گذشته تلاش خوبی در کودک‌آنلاین صورت گرفته است، گفت: والدین همیشه روی این مسئله تاکید دارند که فرزندان‌شان چه محتوایی تماشا می‌کنند و در کشورهای دیگر برای محتوا، دسته‌بندی سنی وجود دارد. در تلویزیون شبکه‌ای برای محتوای کودکان وجود دارد اما در فضای مجازی چنین چیزی موجود نبود.

آذری جهرمی ادامه داد: چه بخواهیم چه نخواهیم، تلویزیون در حال افول و فضای مجازی در حال رشد است. همان‌طور که بارها گفته شده، اینترنت ملی معنایی ندارد، اینترنت مانند اکسیژن است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است، دروغی که آن‌قدر تکرار شده که برای تصحیح این تفکر راه درازی در پیش داریم.

وی با بیان این‌که فضای مجازی رو به‌رشد است، افزود: به بهانه کودکان خیلی از منابع را از دسترس خارج می‌کنند اما ما هنرمندان زیادی داریم که می‌توانند برای این کودکان محتوا تولید کنند. به قول قدیمی‌ها “بهشت را به بها می‌دهند نه بهانه”. محتوا سفارش‌پذیر نیست، اما ما در کشورمان ظرفیت‌های خلاق زیادی داریم و می‌توانیم کانال پویای فضای مجازی را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که زبان و محتوای عرضه دو موضوع متفاوت است، گفت: دو سال قبل که در اولین برنامه در وزارت ارتباطات تلاش کردم تولید محتوا برای کودکان را پیگیری کنم، سکویی برای کودک و نوجوان در فضای مجازی بود. این سکو به زیرساخت نیاز داشت. محتوا سفارش‌پذیر نیست. باید به سلیقه کودکان احترام بگذاریم و با زبان خودشان مطالب را ارائه کنیم. باید هنر داشته باشیم و اجازه بدهیم فضا با زبان حال حاضر عرضه شود.