×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ایران ۳۲کیلومتر ریل شلمچه-بصره را می‌سازد

اقتصادتهران: معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: رئیس جمهور اخیراً دستور داد کل مسیر ۳۲ کیلومتری خط آهن شلمچه به بصره با هزینه ایران ساخته شود.

مازیار یزدانی در نشست خبری تشریح پروژه های فنی و زیربنایی شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه اولویت شرکت راه آهن توسعه خطوط حومه ای است، گفت: روزانه تعداد زیادی خودرو از اطراف تهران وارد تهران شده و غروب از آن خارج می شوند. به همین دلیل چند سال است که شرکت راه آهن دو خطه یا سه خطه کردن قطار حومه ای تهران به گرمسار، تهران به قزوین و تهران به پرند را آغاز کرده و اخیراً دو خطه کردن خط آهن تهران به پاکدشت نیز به آن اضافه شده است.

به گفته یزدانی: قطار حومه ای تهران-گرمسار و تهران-کرج با پیشرفت ۸۰ درصدی روبرو است و تا پایان امسال این دو خط به بهره برداری خواهد رسید.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم تا با افتتاح این دو خط، قطار حومه ای مستقیم بین پیشوای ورامین تا گرمسار تردد داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسیر تهران-گرمسار ۱۱۴ کیلومتر بوده و با توجه به اینکه کل خطوط حومه ای شهرهای اطراف تهران ۶۰۰ کیلومتر است، با افتتاح مسیرهای گرمسار و هشتگرد، امسال ۳۰۰ کیلومتر ریل قطار حومه ای به بهره برداری می رسد که برای تکمیل این زیربناهای ریلی ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن با اشاره به افتتاح خط آهن ارومیه-مراغه در هفته جاری با حضور رئیس جمهور ادامه داد: این مسیر به طول ۱۵۳ کیلومتر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر احداث شده است.

وی گفت: هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح ها به جز هزینه تملک اراضی، برای هر کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches