×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران پیشروترین کشور جهان در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر

اقتصادتهران: در اختتامیه کنفرانس جهانی مبارزه با بیماریهای غیرواگیر در مونته ویدئو اروگوئه، از ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در اجرای شاخص های جهانی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیر واگیر در حضور وزرای بهداشت ۳۰ کشور و نمایندگان عالی رتبه نظام سلامت ۸۰ کشور جهان تقدیر شد.

به گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، در کنفرانس جهانی مبارزه با بیماریهای غیر واگیر که روزهای ۲۶ تا ۲۸ مهر در مونتو ویدئو در اروگوئه برگزار شد، هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست باقر لاریجانی نایب رئیس کمیته ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر حضور داشت و پیام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در این اجلاس قرائت شد.

باقر لاریجانی همچنین در این سفر با ریکاردو باروس وزیر بهداشت برزیل دیدار کرد. در این دیدار بر تقویت همکاری های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه تولید واکسن تاکید شد.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس جهانی بیماری های غیرواگیر در مونته ویدئو، برگزار شد، مقرر شد هیات های ایرانی در حوزه های مختلف همکاری های مشترک ایران و برزیل، به این دو کشور سفر کنند همچنین با توجه به تاکید و علاقه وزیر بهداشت برزیل، ارتباط انستیتو پاستور ایران با شرکت های معتبر تولید واکسن برزیلی در زمینه تولید واکسن، تقویت شود.

در حوزه تولید دارو نیز مقرر شد آژانس نظارت بر سلامت برزیل (ANVISA) همکاری های دارویی خود را با ایران تقویت کند و سند همکاری های مشترک سازمان غذا و دارو در سفر غلامرضا اصغری رئیس این سازمان به برزیل یا سفر رئیس آژانس نظارت بر سلامت برزیل به ایران، امضا شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches