×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران و ژاپن می‌توانند شرکای خوبی در حوزه اقتصادی باشند

اقتصادتهران: وزیرامورخارجه با اشاره به توافقات ایران و ژاپن در باره توسعه روابط اقتصادی ابراز امیدواری کرد ژاپن به شریکی قوی برای ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی مانند حمل و نقل، انرژی، نفت و گاز تبدیل شود.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف امروز -چهارشنبه- با «ماساهیکو کومورا» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن و از اعضای برجسته حزب حاکم و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

وزیرامور خارجه در این دیدار با اشاره به توافقات دو کشور درباره توسعه روابط اقتصادی از جمله توافقات اخیر فیمابین در حوزه فاینانس پروژه های انرژی ایران، ابراز امیدواری کرد که ژاپن به شریکی قوی برای ایران در حوزه هایی مانند حمل و نقل، انرژی و نفت و گاز تبدیل شود.

ظریف گفت: مقدمات این مهم با همکاری دو کشور درحال فراهم شدن است و ما معتقدیم ایران و ژاپن می توانند شرکای خوبی در حوزه های سیاسی و اقتصادی باشند.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: ایران امن ترین، باثباترین و دمکراتیک ترین کشور منطقه است و علایق سازنده دو کشور، حضور فعال و سازنده تر ژاپن را می طلبد.

ظریف دراین دیدار موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با هرگونه کاربرد و یا تهدید به کاربرد سلاح های هسته ای، لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و ضرورت همکاری کشورهای مهم منطقه ای در کاهش تنش ها را یادآوری کرد.

«ماساهیکو کومورا» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و انجام رایزنی های سیاسی و اقتصادی با مقامات ایرانی و با تجلیل از نقش منطقه ای ایران گفت: ما به جمهوری اسلامی ایران به خاطر پای بندی به تعهداتش احترام می گذاریم.

فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن در ادامه با اشاره به پشت سر گذاشتن آخرین مراحل انجام خطوط اعتباری، ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی دو کشور وارد مرحله جدیدی شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches