×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران وارد بازار ال ان جی می‌شود

اقتصادتهران: وزیر نفت قیمت مناسب نفت از نگاه اعضای اوپک را بین ٧٠ تا ٨٠ دلار عنوان کرد و گفت: ظرف چند سال آینده، ایران ١٠ میلیون تن ال ان جی به بازار عرضه می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه روز گذشته (دوشنبه ٢٧ مهرماه) در حاشیه کنگره راهبردی نفت و نیرو، درباره این که سیاست ایران برای صادرات گاز به بازارهای دوردست از طریق خط لوله است یا ال ان جی، گفت: در حال حاضر، ال ان جی است؛ چون صادرات گاز از طریق خط لوله مشکلات فراوانی دارد و علاوه بر مسیرهای طولانی هزینه زیادی صرف ترانزیت می شود.

وی با بیان این که ایران با ال ان جی سریع‌تر می تواند به بازارهای صادراتی راه پیدا کند، درباره این که ایران هم اکنون تولید ال ان جی ندارد، تصریح کرد: به محض برداشته شدن تحریم و با آزاد شدن تجهیزات توقیف شده و با فعال شدن پروژه ایران ال ان جی ظرف چند سال آینده ایران می تواند ١٠ میلیون تن ال ان جی به بازار تحویل دهد.

وزیر نفت درباره این که ظرف چند سال این میزان ال ان جی تولید می شود، اظهار کرد: این موضوع بستگی به ساماندهی کارها در این پروژه دارد.

زنگنه درباره این که آیا با مشتریان اروپایی در این خصوص مذاکراتی انجام شده است، گفت: ایران به دنبال گرفتن شریک برای ساختن ال ان جی و بازار برای آن است.

وی درباره این که قیمت مناسب برای نفت چه رقمی است نیز گفت: هر چه قیمت نفت بالاتر برود بهتر است، اما اعضای اوپک به رقمی بین ٧٠ تا ٨٠ دلار فکر می کنند.

وزیر نفت درباره این که آقای ظریف از مذاکره با کشورهای عربی خبر داده است، آیا شما نیز حاضر به مذاکره با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان هستید، گفت: ما آماده مذاکره با همه هستیم و هیچ مشکلی برای مذاکره نداریم.

مسکو برای توسعه همکاری در زمینه نفت و گاز با تهران مذاکره می کند

همچنین در خبر دیگری معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از دیدار وزیر انرژی روسیه با بیژن زنگنه در روز چهارشنبه (٢٩ مهرماه) خبر داد و گفت: مسکو برای توسعه همکاری در زمینه نفت و گاز با تهران مذاکره می کند.

امیرحسین زمانی نیا در گفتگو با ر شانا با اشاره به این که شرکت های خارجی در مذاکره با ایران دنبال فرصت های کار هستند، درباره سفر وزیر انرژی روسیه به ایران و این که آیا در این دیدار درباره قیمت جهانی نفت و همکاری اوپک و غیر اوپک مذاکراتی انجام خواهد شد، تصریح کرد: معمولا در دیدارهای که بین وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه انجام می شود در این زمینه و درباره بازار بین المللی نفت نیز گفتگوهایی انجام می شود.

زمانی نیا با اشاره به این که مدیران ١٠ شرکت بزرگ نفتی الکساندر نواک را در سفر به ایران همراهی می کنند، افزود: ایران هم اکنون در موقعیتی است که برای انتخاب شریکان خود حق انتخاب دارد؛ روسها با انجام کار در ایران آشنا هستند و امیدواریم این دیدار نتایج خوبی داشته باشد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که شرکتهای خارجی برای حضور در ایران آماده هستند، تصریح کرد: ایران هم اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که برای حفظ و ارتقای منافع خود بهترینها را انتخاب کند.

وی با تاکید بر این که هیچ کجای دنیای مانند ایران فرصتهای سرمایه گذاری وجود ندارد، درباره سیاست های ایران در پساتحریم گفت: توانمند کردن بخش خصوصی از نظر علمی، سرمایه گذاری، مدیریت و ساخت تجهیزات چهار سیاست ایران در پساتحریم است.

زمانی نیا اظهار امیدواری کرد ایران ظرف ١٠ سال آینده بتواند به تمام نقاط دنیا کالا و تجهیزات صادر کند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که ایران در هر شرایطی پس از لغو تحریمها در مرحله نخست روزانه ۵٠٠ هزار بشکه نفت به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم از لحاظ سیاسی برای عرضه نفت ایران با اوپک پس از لغو تحریم‌ها به تفاهم برسیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches