×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ایران نوزدهمین تولید کننده آلومینیوم در جهان

دبیر سومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران گفت: ایران با تولید ۳۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم در پایان سال ۱۳۹۲ به عنوان نوزدهمین تولیدکننده این فلز در سطح جهان دست یافت.

به گزارش ایرنا، منصور سلطانیه در محل سازمان ایمیدرو اظهار داشت: قرار است در کنفرانس یادشده که چهارم و پنجم خردادماه سال جاری در تهران برگزار می شود، ۱۴۰ مقاله که یکصد مورد آن به شکل پوستر در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی برپایی کارگاه های آموزشی با حضور اساتیدی از کشورهای آلمان، برزیل، ایتالیا و نیوزیلند را از نکات ویژه این کنفرانس دانست و گفت: شرکت های چندملیتی و معتبر جهانی که در زمینه اجرا واحد تولید آلومینیوم و تولید این فلز فعالیت دارند، توانمندیهای خود را برای شرکت کنندگان تشریح خواهند کرد.

به گفته سلطانیه، شرکتهای داخلی و خارجی از جمله از کشورهای چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، انگلستان، ترکیه و امارات متحده عربی در نمایشگاه جنبی این کنفرانس حضور دارند.

سلطانیه افزود: بنابر درخواست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مرکز تحقیقات آلومینیوم دانشگاه علم وصنعت به عنوان دبیرخانه مرکزی این کنفرانس انتخاب شده است.

وی یادآور شد: ایران نخستین کشور خاورمیانه در زمینه راه اندازی صنعت آلومینیوم محسوب می شود، که سابقه آن بیش از چهار دهه ارزیابی می شود، اما امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس در تولید آلومینیوم از ایران سبقت گرفته اند.

سلطانیه، مزایای انرژی برق و گاز در کنار نیروی انسانی ارزان را از مزیت های نسبی ایران در زمینه تولید فلز استراتژیک آلومینیوم ذکر کرد.

منطقه جاجرم (خراسان شمالی) تنها منطقه تولید پودر آلومینا در کشور محسوب می شود که میزان تولید سالانه ۲۰۰ هزار تنی آن پاسخگوی نیاز کنونی کشور نیست.

امارت عربی متحده، قطر، عمان، بحرین و عربستان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در سالهای اخیر در جهت افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم خود سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند.

سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.

نخستین و دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران به ترتیب در سالهای ۱۳۸۸ (۲۰۰۹ میلادی)در تهران و ۱۳۹۱ (۲۰۱۲ میلادی) در اراک برگزار شد.

مجتمع های آلومینیوم ایران(ایرالکو) اراک، المهدی و هرمزال هرمزگان مهمترین واحدهای تولیدکننده شمش آلومینیوم ایران محسوب می شوند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches