×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران نخستین کشور تولید کننده لوله‌های سی.آر.ای در منطقه می‌شود

اقتصادتهران: مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: با ساخت و بومی سازی لوله‌های مغزی سی.آر.ای، ایران نخستین کشور منطقه خاورمیانه خواهد بود که به فناوری ساخت لوله‌های مغزی دست می‌یابد.

به گزارش ایرنا، «علی کاردر» روز  چهارشنبه در مراسم امضای قرارداد ساخت لوله‌های سی.آر.ای (CRA) بیان این که این قرارداد نخستین قرارداد شرکت ملی نفت برای ساخت ۱۰ گروه کالایی صنعت نفت است، اضافه کرد: پیش از این برای تولید هفت گروه کالایی دیگر با شرکت های مرتبط قراردادهایی در صنعت نفت امضا شده است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ادامه داد: با اجرای این قرارداد از صفر تا ۱۰۰ لوله‌های مغزی سی.آر.ای ساخت داخل و بومی سازی خواهد شد.

کاردر با بیان این که ارزش این قرارداد ۵۵۰ میلیون یورو است، بیان داشت: چند مجتمع در کشور برای تولید این لوله ها احداث خواهد شد.

وی گفت: همچنین قرار است که مجتمعی نیز در جزیره کیش با مشارکت ۵۰ درصدی طرف اسپانیایی برای ساخت این لوله ها و پشتیانی ساخته شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان این که بدون این لوله ها امکان انتقال گاز ترش وجود ندارد، افزود: به دلیل نزدیکی کیش به پارس جنوبی، این منطقه به عنوان محل ساخت و پشتیبانی انتخاب شده است.

کاردر به نامگذاری امسال به نام اشتغال و تولید اشاره کرد و بیان داشت: با ساخت و بومی سازی این لوله ها، برای ۷۵۰ نفر در کشور اشتغال زایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرارداد ساخت لوله‌های سی.آر.ای (CRA) به ارزش تقریبی ۵۵۰ میلیون یورو میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم اسپانیایی- ایرانی امروز (چهارشنبه) امضا شد.

این قرارداد با حضور ‘بیژن زنگنه’ وزیر نفت، ‘علی کاردر’ مدیرعامل شرکت ملی نفت، سفیر اسپانیا در ایران و مدیران شرکت توباچک اسپانیا امضا شد.

این قرارداد را «رامین قلمبر» مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت، «آنتونی آزلور » رییس هیات مدیره توباچک اسپانیا و محمد جان نثاری مدیرعامل فولاد اصفهان امضا کرد.

قرارداد ساخت لوله‎های سی.آر.ای ( CRA – لوله مقاوم در برابر خوردگی)، بخشی از طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالاهای صنعت نفت و پنجاه و سومین قراردادی است که در قالب این طرح به امضا می‎رسد و زمینه انتقال فناوری ساخت این کالای راهبردی را در کشور فراهم می‎کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches