×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ایران عضو کمیته اجرایی شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه شد

اقتصادتهران: شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران با کسب بیشترین آرا برای نخستین بار به عضویت هیات اجرایی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، پس از رفع تحریم ها موانع پیش روی تعاملات بین المللی بازار سرمایه ایران رفع شد و بر این اساس، ارکان مختلف بازار سرمایه افزون بر تعامل با بورس های مختلف، به عضویت نهادهای بین المللی نیز پذیرفته شده اند.

این هفته بیستمین دوره مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG20) با حضور نمایندگان ۲۱ کشور در تهران برگزار شد.

۸۵ شخصیت و ۲۵ نهاد عضو و غیرعضو و نمایندگانی از بلژیک، فرانسه، پرتغال و یونان به عنوان مهمانان ویژه در این همایش بین المللی شرکت کردند.

به گزارش سمات، عصر روز چهارشنبه در رای گیری برای انتخاب اعضای هیات اجرایی این نهاد، بازار سرمایه ایران با کسب ۲۰ رای برای سه سال در این هیات برگزیده شد.

شرکت های سپرده گذاری تایوان و هند نیز دیگر اعضای کمیته اجرایی این نهاد مهم بین المللی خواهند بود.

اتحادیه شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه (ACG) از سال ۱۹۹۷ میلادی با حضور ۱۴ شرکت سپرده گذاری تاسیس شد و اکنون ۳۴ نهاد سپرده گذاری مرکزی، تسویه و پایاپای از چین، کره جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، اندونزی، مالزی، هند، بنگلادش، هنگ کنگ، قزاقستان، مالدیو، مغولستان، سنگاپور، فیلیپین، سریلانکا، تایوان، تایلند، ازبکستان و ایران در آن عضوند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران اوایل آذرماه نیز به عضویت مدیره اجرایی فدراسیون بورس های آسیا و اروپا (FEAS) درآمد.

فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا که به اختصار FEAS نامیده می‌شود، در سال ‌۱۹۹۵ میلادی با هدف ایجاد محیط منصفانه، کارآ و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است موانع داد‌وستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches