×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ایران سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است

عربستان سعودی به طور میانگین با تولید روزانه ٩ میلیون و ٨٣٨ بشکه نفت همچنان نخستین تولید کننده اوپک است و پس از آن عراق با تولید روزانه سه میلیون و ٢٨٧ هزار بشکه در رتبه دوم تولید کنندگان اوپک قرار دارد.

تازه ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ایران جایگاه سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود با عنوان «بررسی ماهانه انرژی جهان» در بخش تولید نفت خام کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد: ایران در سه ماه نخست سال جاری میلادی، به طور میانگین با تولید روزانه سه میلیون و ٢۵٣ هزار بشکه نفت، در جایگاه سومین تولید کننده اوپک قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران همچنین نسبت به دوره مشابه سال ٢٠١٣، روزانه ١٣٩ هزار بشکه افزایش داشته است.

بر این اساس، عربستان سعودی به طور میانگین با تولید روزانه ٩ میلیون و ٨٣٨ بشکه نفت همچنان نخستین تولید کننده اوپک است و پس از آن عراق با تولید روزانه سه میلیون و ٢٨٧ هزار بشکه در رتبه دوم تولید کنندگان اوپک قرار دارد.

آژانس بین المللی انرژی در بخش دیگری از گزارش خود از شرایط ناامنی عراق ابراز نگرانی کرده و تاکید کرده است که در صورت گسترش ناامنی ها به مناطق جنوبی این کشور، تحقق ارزیابی ها از روند رشد تولید نفت این کشور با تردید روبرو می شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches