×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران توان تبدیل شدن به مرکز منطقه ای صادرات باتری خودرو را دارد

اقتصادتهران: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران گفت: تمایل بالای شرکت های خارجی برای همکاری با ایران در زمینه تولید مشترک باتری، فرصت مناسبی برای تبدیل شدن ایران به مرکز صادراتی این محصولات به کشورهای منطقه و همسایگان فراهم کرده است.

گویک نرسسیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از اشتیاق کشورهای بزرگ در زمینه تولید باتری خودرو برای همکاری مشترک با تولید کنندگان ایرانی خبر داد و افزود: پس از اجرای برجام، شرکت هایی از جمهوری کره و ترکیه برای همکاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته این مقام صنفی، زمانی در سال های نه چندان دور ایران یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی باتری های تولیدی این کشورها بود، اما با اقدام های انجام شده اکنون عمده بازار این محصولات در اختیار شرکت های ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۷ میلیون خودرو در سطح کشور وجود دارد و سالیانه به ۱۲ میلیون باتری خودرو نیازمند هستیم که ۱۰ میلیون باتری در داخل کشور به صورت کاملا بومی تولید می شود.

نرسسیان بیان داشت: در ۲ سال اخیر بویژه با اجرایی شدن برجام، محدودیت های بین المللی از سر این صنعت در کشور برداشته شد و فعالان این صنف توانستند با واردات خطوط تولید و فناوری های جدید کفیت تولیدات خود را بهبود بخشند.

وی ادامه داد: در همین پیوند و به دلیل افزایش طول عمر و کاهش مصرف سالیانه باتری، نیاز به محصولات مشابه خارجی کاهش یافته است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران بیان داشت: وضع تعرفه ۵۵ درصدی بر واردات باتری، کاهش چشمگیر واردات این محصولات را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: ایران علاوه بر در اختیار داشتن بازار داخلی، فرصت خوبی برای این کشورها برای انجام صادرات به بازار بزرگ با جمعیت بیش از ۴۰۰ میلیون نفری منطقه و همسایگان است.

نرسسیان ادامه داد: هزینه های حمل زیاد و سایر هزینه های متفرقه، صادرات به کشورهای همسایه ایران را از سوی این کشورها با محدودیت و دشواری همراه می کند و به همین دلیل مشتاقند با شرکت های ایرانی به تولید مشترک بپردازند.

وی تصریح کرد: ۲ مشکل اساسی در مسیر تبدیل شدن ایران به هاب صادراتی باتری خودرو در منطقه وجود دارد که نخستین آنها مشکلات بانکی و دشواری جابجایی پول است؛ شرکت های خارجی متمایل به سرمایه گذاری در ایران هستند، اما برای انتقال فاینانس با مشکل مواجه اند.

به گفته این مقام صنفی، مشکل دوم کمبود سرب به عنوان یکی از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت است، زیرا عمده سرب تولیدی کشور به صورت خام صادر می شود؛ هر باتری خودرو بطور متوسط به ۱۲ کیلوگرم سرب نیاز دارد که با احتساب نیاز سالیانه کشور به ۱۲ میلیون باتری، به ۱۴۴ هزار تن سرب در سال نیاز داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches