×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران توان افزایش ۳میلیون بشکه‌ای تولید نفت را دارد

اقتصادتهران: معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: متاسفانه طی سال‎های گذشته، کشور در مدیریت ظرفیت‎های موجود صنعت نفت عملکرد خوبی نداشته است.

به گزارش وزارت نفت؛ غلامرضا منوچهری با بیان اینکه کشور در بخش بالادست صنعت نفت، در نقطه تحول قرار گرفته و خیز وزارت نفت در امضای قراردادهای نفتی و جذب سرمایه و فناوری، نویدبخش آینده‎ای پررونق برای این صنعت است، گفت: انتظار می‎رود سرمایه‎ عمده‌‎ای با محوریت سرمایه‎ خارجی، جذب صنعت نفت ایران شود. به این ترتیب پیش‎بینی می‎کنیم به نسبت منطقی، از محل منابع داخلی هم جذب سرمایه داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‎های گذشته، کشور در مدیریت ظرفیت‎های موجود در صنعت نفت عملکرد خوبی نداشته است؛ اما این موضوع در سال‎های اخیر مورد توجه واقع شد و شکل‎گیری شرکت‎های اکتشاف و تولید (E&P)، برنامه‎ریزی برای استفاده بیشتر از شرکت‎های ایرانی ارائه دهنده خدمات نفتی و شرکت‎های سازنده داخلی، همچنین بهره‎مندی از توان دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی، از اقدام‌هایی است که در مسیر مدیریت بهینه ظرفیت‎ها در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

 به گفته این مقام مسئول، شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی برای حضور موثر در پروژه‎های نفت و گاز کشور، همکاری‌‎های بین‎المللی را در برنامه خود قرار داده‎اند و به تدریج این شرکت‎ها در تامین سرمایه و اجرای پروژه‎های بالادستی نفت توانمندتر می‎شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches