×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران برای سرمایه گذاری مشترک با خارجی‌ها در ۴۰۰پهنه اکتشافی آماده است

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس معدن و منابع استرالیا (آی.ام.آ.آر.سی- IMARC) گفت: آمادگی داریم در بیش از ۴۰۰ پهنه اکتشافی با شرکت های بین المللی علاقه مند، به صورت مشترک سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «مهدی کرباسیان» افزود: دولت ایران قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی رشد هشت درصدی اقتصاد را تجربه کند که سهم بخش معدن و صنایع معدنی در شاخص کل رشد ۸٫۸ درصد است. برای رسیدن به این هدف بیش از ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری به ویژه در زمینه فولاد و آلومینیوم نیاز داریم.

کرباسیان تاکید کرد طرح های تعریف شده ایران، ارزش ۵۰ میلیارد دلاری در پنج سال آینده را دارد و ادامه داد: در بخش مس و روی و صنایع وابسته، اکتشاف و همچنین زیرساخت ها به سرمایه گذاری نیاز داریم.

وی گفت: در سال های گذشته ۲۲۰ شرکت معدنی از سراسر دنیا برای همکاری های معدنی در ایمیدرو حاضر شدند و ایمیدرو ۶۹ طرح معدنی را به سرانجام رساند. اکنون نیز ۲۹ پروژه با ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری را در دست اجراست.

به گفته وی، بخش معدن ایران تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های اکتشاف، توسعه پروژه، تجهیزات و صنایع معدنی و زیرساخت های مرتبط با آن نیاز دارد که سهم بخش فولاد و آلومینیوم به ترتیب ۳۰ و ۱۱ میلیارد دلاری است.

** سنگ آهن، فولاد و مس

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به افزایش محدوده های اکتشافی ایران تا ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع اعلام کرد: ذخایر سنگ آهن جدید کشف کردیم که ذخایر مناسبی بیش از ۲ میلیارد تن ذخیره دارد و از شرکت های استرالیایی می خواهیم به عنوان مشاور و سرمایه گذار در این حوزه حضور یابند.

به گفته وی، کارخانه کنسانتره آهن تا صنایع پایین دستی در حال توسعه است.

کرباسیان گفت: با ۳۱ میلیون تن ظرفیت تولید در فولاد، در رتبه چهاردهم دنیا از نظر تولید قرار داریم. طبق نقشه راه تعریف شده، تقاضای فولاد را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۴۰ میلیون تن افزایش می دهیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: ۳۰ میلیون تن آلومینیوم در ایران تولید شده و ظرفیت تولید در این بخش ۴۸۷ میلیون تن است. ایران رتبه نوزدهم جهانی را در تولید آلومینیوم دارد و چشم انداز ظرفیت تولید آلومینیوم تا ۲۰۲۵ میلادی یک و نیم میلیون تن است که برای رسیدن به این هدف به دنبال ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری ایم.

کرباسیان یادآوری کرد طرح مس «چاه فیروز» به سرمایه گذاری نیاز دارد و افزود: میزان تولید ما در مس کاتد ۲۰۰ هزار تن است و برنامه افزایش این مقدار به ۷۰۰ هزار تن را داریم.

وی گفت: ایران اکنون رتبه بیست و یکم جهان را در تولید مس دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches