×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ایران آمادگی تأمین واکسن تب برفکی را برای کشورهای همسایه دارد

اقتصادتهران: رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید واکسن تب برفکی، تأکید کرد: آمادگی تأمین واکسن برخی از کشورهای همسایه را نیز داریم.

به گزارش مهر، علی صفر ماکنعلی امروز در نشستی خبری به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی از خودکفایی کشور در تأمین واکسن تب برفکی خبر داد و گفت: در حال حاضر علاوه بر تأمین نیاز داخل، آمادگی تأمین واکسن تب برفکی را برای کشورهای همسایه نیز داریم. ضمن اینکه در داخل کشور نیز قیمت هر دوز واکسن بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته و بازار را کاملاً رقابتی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای دامپزشکی طی سالهای اخیر، افزود: در سال ۹۶ دولت بیش از سه هزار میلیارد تومان غرامت برای معدوم سازی ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پرداخت کرد که در سال ۹۹ ما برای مقابله با این بیماری نسخه‌های مختلفی را شامل نسخه شمال کشور، نسخه مناطق با تراکم بالا، نسخه مناطق خاص و نسخه سایر مناطق تدوین و اجرا کردیم و عملکرد ما در سال گذشته به طوری بود که علیرغم اینکه در ۶۶ نقطه مورد حمله این بیماری قرار گرفتیم، اختلالی در تولید ایجاد نشد.

ماکنعلی اضافه کرد: طرح اقدام به شکلی انجام شد که نه تنها موفق به تولید آنتی ژن بیماری در داخل کشور شدیم، بلکه بذر واکسن را نیز تولید کردیم و سه شرکت واکسن ساز موفق به کسب پروانه برای تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گذشته فقط ۱۱۰ هزار یورو برای شناسایی نوع این ویروس در کشور مورد نیاز بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واکسیناسیون جمعیت دامی کشور علیه بیماری بروسلوز اظهار داشت: بیش از ۱۲ میلیون رأس بز و بزغاله تحت پوشش واکسیناسیون این بیماری قرار گرفتند و براساس آمار وزارت بهداشت موارد ابتلاء انسانی به این بیماری نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches