×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تکمیل ظرفیت ۲۰ هزار واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور، دستیابی به ۱۶۱ هزار اشتغال جدید را طی چهار سال آینده امکانپذیر می‌کند.

صادق نجفی روز یکشنبه در خاتمه بازدید از چهار واحد صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد تهران افزود: تحقق این تعداد اشتغال با تزریق نقدینگی امکانپذیر است که در این زمینه جلسات متعددی با شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی کشور برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برش استانی این برنامه اشتغالزایی نیز مشخص شده و علاوه بر آن، در طرح ضربتی رونق تولید نیز برنامه ریزی های متعددی برای افزایش تولید و اشتغال داریم.

نجفی اظهار داشت: ۴۵۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کل کشور وجود دارد که بخش عمده آنها تولیدی و خدماتی است و ۸۶ هزار واحد آنها در داخل شهرک های صنعتی قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول، از این تعداد ۴۵ هزار واحد پروانه بهره برداری داشته و فعال هستند، اما تنها ۳۴ هزار واحد آنها با بیش از ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه این سازمان برای چهار سال آینده، افزایش ظرفیت ۲۰ هزار واحد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی با تامین مالی، نوسازی دستگاه‌ها، تامین بازار برای تولیدات آنها، رفع مشکلات تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تامین زیرساخت‌های خدماتی (آب، برق، گاز، مخابرات و … ) مورد نیاز آنها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شهرک صنعتی شمس آباد تهران، بیان داشت: اکنون حدود ۳۰ هزار نفر در این شهرک صنعتی اشتغال بکار دارند، اما مطابق قول مسئولان این شهرک در صورت تامین مالی به میزان حداکثر ۲ هزار میلیارد ریال، تجدید نظر در مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌ها و حل و فصل مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی، تا ۱۵ هزار نفر دیگر در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در آن مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل مستقر در وزارتخانه پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی از جمله بخشودگی جرائم بانکی است، تصریح کرد: تحقق این اهداف و اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب با همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌های متولی و ذیربط امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شمس آباد که یکی از مهم ترین شهرک‌های صنعتی کشور است در ۳۵ کیلومتری جاده تهران- قم واقع است و با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت، دارای بیش از ۲۴۰۰ واحد فعال و نیمه فعال تولیدی و صنعتی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches