true
اقتصادتهران: رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ۱۳۷ هزار دانشآموز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل میکنند، گفت: متاسفانه در حوزه معلولان در کشور از یکدستی و توازن خوبی برخوردار نیستیم این در حالی است که باید در این حوزه مانند یک پازل عمل کنیم.
به گزارش ایسنا، مجید قدمی در سومین همایش بینالمللی اوتیسم با بیان اینکه ما با گروههایی مواجه هستیم که تفاوتهایشان با دیگران بیشتر است، گفت: نهادهای خدمترسانی مانند آموزش و پرورش، ابتدا باید این گروهها را شناسایی کرده و سپس براساس ویژگیهایشان به آنها خدمترسانی کند. خوشبختانه این اقدام در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیش از ۲۳ هزار پرسنل، ۱۳۷ هزار دانش آموز دارد که ۲۰۰۰ نفر از آنها مبتلا به اختلال اوتیسم هستند.
وی با بیان اینکه از نظر اعتباری برای دانشآموزان دارای ویژگیهای خاص ۴ برابر دانشآموزان عادی هزینه میشود، گفت: ما براساس طرح سنجش فرآیند شناسایی این دانشآموزان را انجام میدهیم، براین اساس سالانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را مورد ارزیابی قرار میدهیم و از بین آنها کسانی را که دارای اختلال یا ویژگیهای خاص هستند تحت خدمترسانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار میدهیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه رویکرد ما در سازمان آموزش وپرورش استثنایی رویکرد عادیسازی است، گفت: ما میخواهیم تا حد ممکن این دانشآموزان در کنار افراد عادی درس بخوانند زیرا دانشآموزان امروز باید بتوانند در جامعه تعامل کنند و این تعامل مبتنی بر مهارت است که باید در مدرسه آموخته شود، البته این آموزش نباید در یک فضای خاص و گلخانهای انجام شود بلکه باید این افراد را در فضایی عادی آموزش داد. در عین حال خط قرمز ما در این رویکرد آنجایی است که یک کودک دارای اختلال یا ویژگیهای خاص نتواند آموزش عادی ببیند و شرایط آموزش عادی را نداشته باشد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=104587
false
true