×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اگر تخلفی از نزدیکانم هست، به مراجع قانونی معرفی و مجازت شوند

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتهامات برخی نمایندگان در جلسه استیضاح امروز در مجلس درباره فعالیت دوشغله ها در این وزارتخانه و تخلف برخی نزدیکانش گفت: «اگر هر کدام از فرزندانم کوچکترین تخلفی کرده اند، اشد مجازات کنید؛ من نیز با شما همکاری می کنم.»

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در جلسه نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی برای بررسی استیضاحش، افزود: «برخی از نمایندگان می گویند ۲۴ نفر در وزارت راه و شهرسازی دوشغله اند؛ از آنها می خواهیم یکی را معرفی کنند؛ بخش رسیدگی به تخلفات اداری داریم؛ مگر در جلسه (استیضاح) مهرماه پارسال همین موارد مطرح نشد؟ چرا ۱۵ ماه است هیچکدام از این موارد مطرح شده از مجرای قانونی پیگیری نکردید؟»

وی افزود: «چرا هیچکدام از این اتهام ها در دیوان محاسبات و گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور گزارش نشده تا رسیدگی شود؟ می گویند این موارد را شنیده ایم؛ مگر با حرف می شود افراد را متهم کرد؟ اگر یک صفحه مدرک واقعی دارید، آن را به قوه قضاییه، کمییسون اصل نود و مراجع ذیربط سازمان بازرسی کل کشور بدهید.»

وی خاطرنشان ساخت: «برای این موارد، مجاری قانونی وجود دارند که رسیدگی کنند؛ بجای در تریبون حرف زدن به آنجا مراجعه و بعد نتایج آن را برای عموم اعلام کنید.»

وزیر راه و شهرسازی افزود: در وزارت راه و شهرسازی در بخشنامه ای به همه سازمان های تابعه اعلام کرده ام که حق ندارند کارهایشان را به شرکت های وابسته به خود واگذار کنند در حالی که به طور قانونی می توانند تا پنج درصد سهامدار شرکت باشند.

آخوندی با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد بسیار سرافراز و خشنودم، افزود: در همه قراردادهای داخلی وزارت راه و شهرسازی تاکید شده است همه مشاوران و پیمانکاران اظهارنامه دهند که ما به هیچ کس در این بخش رشوه نداده ایم و اگر کسی ادعا کرد در اسرع وقت به من اطلاع دهد زیرا همه افراد را موظف به ارائه اطلاعات آزاد به مردم کرده ام و برای آن نیز سیستمی طراحی شده است.

وی گفت: در مبارزه با فساد، مدعی ام و ثابت می کنم وزارت راه و شهرسازی یکی از پاکترین وزارتخانه ها در انعقاد قراردادهاست به طوری که در املاک نجومی نیز کسی از این وزارتخانه مطرح نشد.

آخوندی اظهارداشت: حتی مقرر شده در صورتی که کسی در وزارت راه و شهرسازی، کوچکترین پُستی بگیرد نباید در هیچ شرکتی که طرف مقابل وزارتخانه است حتی یک درصد سهم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که تخلفات ما توسط رئیس سازمان بازرسی کل کشور امضا نشده است مورد تایید نیست؛ پس چگونه اعلام می کنید این گزارش ها را سازمان بازرسی کل کشور به شما ارائه داده است؛ در حالی که هر سال سازمان ها و شرکت های تابعه حسابرسی و بازرس قانونی دارند و زیرنظر دیوان محاسبات مجلس فعالند؛ مگر تاکنون به دیوان محاسبات مجلس گزارشی ارائه شده است؟

وزیر راه و شهرسازی به مطالب بیان شده در این جلسه درباره «محمدمهدی آخوندی» اشاره کرد و گفت: وی یکی از افتخارات ایران و موسس جهاد دانشگاهی ابن سیناست؛ از سال ۱۳۶۱ نیز رئیس آن بوده است و حتی در دولت قبل برای حفاظت از جان ایشان محافظ گذاشته بودند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches