×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اکسپو محفلی مناسبی برای معرفی و صدور خدمات فنی و مهندسی ایرانیان است

اقتصادتهران: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان گفت: نمایشگاه بزرگ اکسپوی قزاقستان محفلی مناسب و ارزشمند برای معرفی و صدور خدمات فنی و مهندسی اندیشمندان و جوانان تحصیلکرده ایرانی به سایر کشورها است.

مجتبی دمیرچی لو روز جمعه در حاشیه مراسم روز ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به قزاقستان اظهار داشت: اکسپو از جمله رویدادهای مهم بین المللی است که تمامی کشورها تلاش می کنند تا دستاوردهایشان را در معرض دید جهانیان قرار دهند.

وی گفت: موضوع تخصصی اکسپوی ۲۰۱۷ آستانه که انرژی های نو است، فرصت خوبی برای شرکت های ایرانی بود تا با حضور در قزاقستان علاوه بر آشنایی با طرح های این کشور در زمینه های انرژی نو، قراردادهای تجاری نیز در این راستا منعقد کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: اکسپو به سبب حضور شرکت های بزرگ بین المللی محفلی مطلوبی است تا شرکت های ایرانی شرکای مناسبی را برای جذب فناوری و سرمایه جلب کنند.

وی ادامه داد: معتقدم با توجه به این که هنوز بیش از یک ماه به اتمام اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان مانده است؛ باید شرکت های ایرانی تمام تلاششان را بکنند تا از این فرصت برای صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش انرژی های تجدیدپذیر قزاقستان و نیز جذب سرمایه و فناوری از کشورهای دیگر بهره مند شوند.

مدیر دپارتمان اقتصادی بین المللی کشور قزاقستان نیز در حاشیه مراسم روز ملی ایران به ایرنا گفت: رابطه اقتصادی و تجاری بین دو کشور روند صعودی داشته و بر همین اساس طی چند ماه گذشته یک همایش بزرگ تجاری بین سرمایه گذاران دو کشور در شهر آلماتی برگزار شد.

آلن دولت اف اظهار داشت: خوشبختانه شرایط اقتصادی برای روابط تجاری معقول و مطلوبی بین دو کشور ایجاد شده است.

وی گفت: هم اکنون یک راه آهن ریلی مابین ایران و قزاقستان وجود دارد و پروازهای مستقیم نیز بین تهران و الماتی برقرار است.

مدیر دپارتمان اقتصادی بین المللی کشور قزاقستان با بیان این که طی چند سال اخیر فعالیت های مناسب و مطلوبی هم بین کارآفرینان دو کشور انجام شده است، افزود: برنامه مشترک اقتصادی در زمینه فعالسازی همکاری های تجاری ایجاد شده که چشم انداز خوبی را فراهم ساخته است.

دولت اف اظهار کرد: طرف های ایرانی در زمینه اکتشاف و بهره برداری از منابع زمینی علاقه مند هستند و اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی نیز در زمینه کشاورزی و دامداری و در حوزه تولید مواد غذایی شده است.

اکسپو ۲۰۱۷ آستانه با موضوع «انرژی آینده» (Future Energy) تا دهم سپتامبر سال ۲۰۱۷ ( ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۶) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان دایر خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches