×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

معاون وزیر نفت در امور گاز از آمادگی ایران برای مذاکره با سرمایه گذاران خارجی بر اساس ساختارهای جدید قراردادی خبر داد و گفت: ذخایر فوق عظیم گاز ایران پشتوانه ای مطمئن برای سرمایه گذاری های بلندمدت است.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی با بیان این که بر اساس اعلام سازمان های بین المللی ایران در حال حاضر بزرگترین دارنده ذخایر گازی جهان است، گفت: در صورتی که مسایل سیاسی با مسائل اقتصادی تلفیق نشود و تحریم های ناعادلانه نیز از بین برود، به نفع کشورهای نیازمند است که برای استفاده از گاز ایران، در تولید، احداث خط انتقال و تاسیسات مصرفی در کشور مقصد سرمایه گذاری کنند.

عراقی از آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف این صنعت خبر داد و گفت: ساختار قراردادها در حال تجدید نظر است و سرمایه گذاران خارجی می توانند با بهره گیری از روش های گوناگون سرمایه گذاری با تامین منافع ملی ایران، قرارداد منعقد کنند و صنعت نفت ایران به لحاظ داشتن ذخایر عظیم گازی، کشوری مطمئن برای سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد : ایران با بزرگترین ذخایر گازی، بازاری جذاب برای کشورهای خارجی خواهد بود و در صورتی که فشارهای سیاسی رفع شود، اروپا بسیار مشتاق است تا گاز ایران را به مرزهای خود برساند.

وی اظهار داشت: به منظور تحقق تصمیم های موثر گازی، سه کشور ایران، روسیه و قطر در عین رقیب بودن می توانند در ایجاد قیمت منطقی و مداوم گاز نقش موثری داشته باشند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: ایران، قطر و روسیه می توانند همگرایی کشورهای مصرف کننده و تولید کننده و کشورهای انتقال دهنده گاز را ایجاد کنند.

وی با تاکید بر ضرورت بلوغ بازار گاز، گفت: باید در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز بحث هایی مانند نقاط مشترک میان کشورهای عضو مطرح شود و این اجلاس برای کمک به یکدیگر با هدف ایجاد بلوغ در بازار گاز است.

عراقی با اشاره به اهمیت برگزاری پانزدهمین اجلاس GECF در تهران اظهار داشت: ذخایر گازی ایران (به عنوان دارنده بزرگترین ذخایر گازی جهان) و از سوی دیگر حضور بیژن زنگنه بر مسند وزارت نفت (به دلیل جایگاه ویژه وی در اوپک)، دو ویژگی خاص ایران در این اجلاس است و می تواند راهبردهای بعدی را مشخص کند.

عراقی ، امنیت انرژی را یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت گاز صادراتی دانست و گفت: یکی از اهداف تشکیلGECF ، ایجاد تعادل منطقی در قیمت گذاری گاز است.

عراقی اظهار داشت: نفت به دلیل قدمت بیشتر در بخش قیمت به بازار تعادلی رسیده، اما گاز هنوز نسبت به قیمت گذاری به بلوغ نرسیده است.

وی گفت : اطمینان مصرف کنندگان و تولید کنندگان گاز و تعیین قیمت گذاری گاز در بلندمدت از اهداف تشکیل این مجمع است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches