×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
انگلیسی‌ها هم علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت ایران شدند

اقتصادتهران: وزیر نفت از ابراز علاقه شرکت نفتی شل برای حضور در ایران خبر داد و گفت: شرکت بی پی نیز از مشتریان خوب نفت خام ایران پیش از اعمال تحریم‌ها بود.

بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، یکم شهریورماه) در حاشیه دیدار با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران درباره مهمترین محور این دیدار و گفتگو با اشاره به این که انگلیسی‌ها سابقه طولانی در نفت ایران دارند؛ تصریح کرد: با وجود فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که در روابط دو کشور وجود داشت اعتقادمان این است که باید دوران جدیدی از روابط بر پایه احترام متقابل و روابط برد – برد بین شرکتهای دو طرف شکل بگیرد.

وی افزود: حضور کشورهای خارجی در ایران، چراغ سبز آنها به شرکتهای‌شان برای همکاری است.

وزیر نفت با بیان این که در این دیدار نیز همانند دیدارهای گذشته عنوان شد که ایران امروز با ١۴ سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، تصریح کرد: انگلیسی‌ها برای موفقیت درایران علاوه بر سرمایه گذاری باید برای تولید مشترک در ایران نیز تلاش کنند و فقط بازار ایران را برای فروش کالا نبینند بلکه بازار منطقه را از طریق ایران پوشش دهند.

زنگنه با بیان این که در مجموع کشورهایی که این روش همکاری با آنها مطرح شده موافقت خود را با آن اعلام کرده اند، افزود: البته بازار رقابتی است و شرکت‌های بخش خصوصی ایران و شرکت‌های خارجی می توانند شرکای خود را برای همکاری درازمدت انتخاب کنند.

وی درباره احتمال بازگشت شرکت بریتیش پترولیوم (BP) به ایران نیز گفت: فکر می کنم بی پی هم مانند گذشته برای خرید نفت از ایران اقدام کند؛ بی پی از جمله مشتریان خوب نفت خام ایران قبل از تحریم‌ها بوده است.

وزیر نفت درباره بدهی ٢,٣ میلیارد دلاری شل به ایران با اشاره به این که در این دیدار درباره این موضوع نیز صحبت شد، تصریح کرد: انگلیسی‌ها اعلام کردند بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها این مبلغ را پرداخت خواهند کرد.

توافق جدید نفتی ایران-کره

وزیر نفت با اشاره به توافق با کره جنوبی به منظور افزایش صادرات نفت ایران، گفت: دولت به هیچ کشوری برای سرمایه گذاری در ایران «چک سفید» نداده است.

به گزارش مهر، بیژن زنگنه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش پیشنهاد افزایش صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی در دوران پساتحریم، گفت: کره جنوبی پیش از اعمال تحریم‌ها به طور متوسط روزانه ١٨٠ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کرد که این میزان هم اکنون اندکی بیش از ١٠٠ هزار بشکه است.

وزیر نفت با بیان اینکه کره جنوبی موافقت خود را برای افزایش خرید نفت از ایران اعلام کرده است، تصریح کرد: همان طور که وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد، تصمیمات اصلی بعد از لغو رسمی تحریم‌ها گرفته می شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره اینکه بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی ایران و کره جنوبی می توانند در زمینه‌های مختلف همچون برداشت نفت خام، سرمایه گذاری در بخش ال. ان. جی، سرمایه گذاری در فعالیت‌های پتروشیمی همکاری گسترده‌ای داشته باشند، اظهار داشت: ایران امروز با ایران قبل از تحریم‌ها چه از نظر زیربناها و چه از نظر توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی تفاوت زیادی کرده است و شرکت‌های خارجی باید برای حضور مجدد در ایران به این موضوع توجه کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در دوران پساتحریم ایران با هر کشوری که پیشنهاد بهتری برای انجام فعالیت داشته باشد، همکاری می کند، گفت: ایران درحال حاضر «چک سفید» به کسی نمی دهد.

وی درباره حضور کره جنوبی در بخش بالادستی نفت در ازای در اختیار گرفتن بازار ال ان جی این کشور هم توضیح داد: شرکت‌های کره جنوبی در بخش بالادستی نفت کشورهای صاحب نامی نیستند اما ایران علاقه مند به حضور کره جنوبی در بازار ال ان جی این کشور است.

به گزارش مهر، هیات ۳۰ نفره نمایندگان کره جنوبی به سرپرستی ایل هو یو، وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی امروز وارد تهران شد و در نخستین ساعات کاری دیروز با وزیر نفت دیدار کرد. در این هیات نمایندگانی از شرکت مهندسی و ساختمان هیوندایی، شرکت توسعه هیوندایی، شرکت دوو و چند شرکت فعال در حوزه های صنعتی و ساختمانی حضور داشتند.

تمدید استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی تا پایان آبانماه

وزیر نفت همچنین از تمدید زمان استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارت های هوشمند سوخت تا پایان آبانماه خبر داد.

بیژن زنگنه، امروز (یکشنبه، اول شهریورماه) در حاشیه دیدار با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، در جمع خبرنگاران درباره این که آیا مکاتباتی بین وزارت نفت و معاون اول رئیس جمهوری در ارتباط با تمدید استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی انجام شده است، گفت: وزارت نفت پیشنهاد داده است تا آخر آبانماه مردم اجازه استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی داشته باشند.

وی افزود: اگرچه تاکنون حجم زیادی از بنزین ٧٠٠ تومانی مصرف شده است، اما توصیه می کنیم مردم در مصرف آن عجله نکنند زیرا تا پایان آبان ماه برای استفاده از آن فرصت خواهند داشت.

وی درباره این که آیا تا پیش از آغاز فصل زمستان وعده خود را مبنی بر افزایش تولید نفت از میدان‌های غرب کارون محقق می‌کنید، گفت: چنانچه منابع مورد نیاز این امر که منابع کمی است تا پایان سال تامین شود، در دو فاز افزایش تولید خواهیم داشت.

وزیر نفت افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در فاز اول که آبانماه خواهد بود ۵٠٠ هزار بشکه به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و در فاز دوم که تا پایان سال عملی می شود ۵٠٠ هزار بشکه دیگر به ظرفیت تولید نفت افزوده می شود.

زنگنه درباره اسناسنامه شرکت ملی نفت نیز تصریح کرد: طرح اسناسنامه شرکت ملی نفت در مجلس تصویب و به کمیسیون انرژی ارجاع شده است تا برای مدت محدودی آن را تصویب کنند که امیدواریم بررسی این امر در کمیسیون انرژی به زودی پایان یابد تا شاهد قانونی شدن آن باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches