×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
انسداد ۲۴۵۰ حساب بانکی و دستگیری ۱۸۰ دلال ارز

اقتصادتهران: عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با بیان این که ۱۸۰ نفر در ارتباط با قاچاق ارز دستگیر شدند ، گفت : دو هزار و ۴۵۰ حساب بانکی مسدود و ۷۰۰ میلیارد ریال توقیف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد ، دولت آبادی در سومین جلسه دادستانی تهران در سال ۱۳۹۷جاری که روز گذشته با حضور تعدادی از معاونان دادستان و قضات زن این دادسرا، برگزار شد، با اشاره به این که ۵۰ پرونده در رابطه با قاچاق ارز تشکیل شد، افزود: از مجموع دستگیر شدگان ۱۳ نفر دلال دانه درشت ارز هستند که هفت تن از آنان بازداشت شده اند.

وی همچنین در خصوص وظایف مسوولان دولتی مرتبط با ارز و هم‌چنین جایگاه دادستان در این زمینه گفت: به مسوولان دولتی اعلام کرده‌ایم که عدم ورود و خروج ارز، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور و عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز، از جمله مسائلی است که به قوه قضاییه مرتبط نیست، اما تعقیب مرتکبان جرایم ارزی را از وظایف خود می‌دانیم و در این زمینه همکاری‌ها و حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دولت آبادی در توضیح دو نکته مهم مرتبط با مساله ارز شامل عدم اختصاص ارز برای وارد کردن برخی کالاهای مورد نیاز مردم و ابهام پیرامون منشا ارزهای موجود در بازار که با قیمت بیش از مصوب دولت عرضه می‌شود، گفت: برخی مصارف ضروری مردم از سوی دولت پیش‌بینی نشده و لذا عده‌ای برای تامین این اقلام ناچار از مراجعه به بازار سیاه هستند.

وی تاکید کرد: میزان قاچاق کالا که ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار اعلام شده است، پاسخگویی به این پرسش را ضرورت می بخشد که با توجه به مسدود شدن راه‌های تامین ارز غیر مجاز توسط دولت، محل تامین ارزها در بازار قاچاق کجاست لذا ضرورت دارد بررسی شود ارز لازم برای تهیه کالاهای قاچاق از چه طریقی تامین می‌شود؟ آیا در داخل کشور تبدیل ارز صورت می‌گیرد و یا این که ارزهای وارد شده از کشورهای خارجی، محل تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای قاچاق است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه دادستان‌ها به حمایت از دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف خود نسبت به حقوق عامه ادامه داد: آنجا که حقوق جمع کثیری از مردم در خطر قرار می‌گیرد، بی‌تردید از مصادیق حقوق عامه است که دادستان باید ورود کند، اما نباید که جایگزین دستگاه‌های اجرایی شویم مگر در مواردی که گوشزد نمودن وظایف آنان ضرورت می‌یابد.

دولت آبادی گفت که حمایت از دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به دستورالعمل در حال تدوین در قوه قضاییه پیرامون حقوق عامه، از معاون خود خواست ضمن تشکیل جلساتی با قضات صاحب نظر، ابعاد حقوق عامه و مصادیق آن را تعریف و احصاء نماید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches