×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
انجام ۹۰۰ مورد پیوند عضو از چهار هزار واجد شرایط در سال

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر سال، چهار هزار نمونه واجد شرایط پیوند عضو در کشور وجود دارد که تنها در ٩٠٠ مورد از این شمار واجد شرایط، اهدای عضو انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی روز جمعه در چهاردهمین بزرگداشت اهدای عضو (جشن نفس) در سالن همایش های برج میلاد، افزود: ٢۵ هزار نَفَر در انتظار پیوند هستند که با هر مرگ مغزی، هشت عضو اصلی فرد دچار مرگ مغزی شده، باعث زنده ماندن هشت نفر و رفع معلولیت برای ۵۳ نفر دیگر می شود که روی این کار تبلیغ چندانی نشده است چون حدود ٩٠٠ مورد از ۴ هزار مورد به سرانجام؛ یعنی پیوند عضو می رسد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ارائه ای از گزارش انجام پیوند در کشور گفت: امسال ۸۰۰ پیوند کبد، ۲۵۰۰ پیوند کلیه، ۱۲۰ پیوند قلب، ۳۰ پیوند پانکراس، ۴ پیوند روده و ۱۰ هزار و ۴ مورد پیوند مغز و استخوان در کشور انجام شده است.

وی افزود: همچنین به طور کلی در کشور تاکنون ۴۶ هزار پیوند کلیه، پنج هزار پیوند کبد، هزار پیوند قلب، ۱۴۰ پیوند ریه و ۹۰ هزار پیوند مغز و استخوان انجام شده است.

وزیر بهداشت گفت: ٩٠ درصد موارد پیوند کلیه از زنده ها انجام می شد که درحال حاضر ۵۴ درصد با اهدای عضو انجام می شود و واقعا از همه خانواده هایی که آمده اند جای تشکر دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زندگی آنان بی تردید ادامه دارد و درس زندگی برای همه ما ایرانیان است، از همه خانواده های این ایثارگران و بویژه انجمن اهدای عضو که انجمنی غیردولتی است، قدردانی کرد.

هاشمی با طرح این سوْال که راجع به مرگ چقدر فکر می کنید، گفت: من فکر می کنم یکی از زیباترین اتفاق زندگی انسان است شاید بدلیل اینکه در موضوع مرگ دروغ نیست و برای همه موجودات اتفاق می افتد.

وی افزود: مرگ برای ما مسلمانان بسیار زیباتر است چون آن را خداحافظی از دنیای فانی و گذر به دنیای باقی می دانیم و پذیرفتن آن زیباترین تسلیم است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches