×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
انتقاد وزیر صنعت از واگذاری شرکت نمایشگاه‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از بحث واگذاری شرکت نمایشگاه‌‌های بین المللی به وزارت علوم گفت: بازنگری قانون تجارت، کشور را ۱۰ سال به عقب می‌اندازد و به مجلس گفته‌ام جلوی بازنگری قانون را بگیرند.

به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با انتقاد از مطرح شدن بحث واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای بزرگ دنیا و کشورهای پیشرفته مانند آلمان ۱۰۰ درصد سهام نمایشگاه در اختیار دولت است و در چنین شرایطی بحث واگذاری شرکت نمایشگاه‌های تهران به وزارت آموزش عالی مطرح شده در حالی که این سازمان گرفتاری‌های خودش را دارد و نمی‌تواند کار تخصصی انجام دهد.

وی با اشاره به تدوین لایحه حمایت از تولید از سوی دولت افزود: قرار است این لایحه را با وزیر اقتصاد مرور کنیم تا در دولت راحت‌تر به تصویب برسد.

نعمت‌زاده ادامه داد: در لایحه حمایت از تولید مطرح شده که سازمان‌های توسعه‌ای باید به اساسنامه خود برگردند زیرا اساسنامه این سازمان‌ها را افراد عاقلی نوشته‌اند و سازمان‌های توسعه‌ای یکی از الزامات کشور است.

وی افزود: در سال ۱۳۶۰ حدود ۸۰۰ صفحه برنامه برای صنعت خودرو، ۶۰۰ صفحه برنامه برای صنعت سیمان و ۷۰۰ صفحه برنامه برای صنعت نساجی نوشته شد که اگر این برنامه‌ها اجرایی می‌شدند امروز باید ۹۰ میلیارد دلار صادرات صنعتی داشته باشیم ولی این برنامه‌ها اجرایی نشدند.

به گفته نعمت‌زاده طبق برنامه و استراتژی‌های تعیین شده در کشور عمل نشده و به همین دلیل مشکلاتی در بخش صنعت وجود دارد.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع بازنگری قانون تجارت گفت: قانون تجارت هیچ ایرادی ندارد،من این موضوع را به رئیس مجلس و شورای نگهبان گفته‌ام که جلویش را بگیرند چراکه اگر تصویب شود کشور حداقل ۱۰ سال عقب می‌افتد.

وزیر صنعت تاکید کرد: مجلس ببیند چند درصد از قوانین بعد از انقلاب اجرایی شده، چقدر از وقت مسئولان دولتی و مجلس صرف قوانینی می‌شوند که اجرا نمی‌شوند، صرف می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت تولید عطر در سال‌های گذشته با دستور یک وزیر گفت: در آن زمان عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان سوغاتی به کشور وارد می‌شد در حالی که ایجاد چنین صنایعی ارزش افزوده بالایی را برای کشور دارد.

وی ادامه داد: در آن زمان بخشنامه شده بود که تولید عطر جزو صنایع ممنوعه است و علاوه بر این طبق بخشنامه یک وزیر بسته‌بندی کالا فقط به صورت سیاه و سفید امکان‌پذیر بود که این مسائل موانعی را برای توسعه صنعت در این بخش ایجاد کرده بود.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری بر برخی قوانین و بخشنامه‌ها اظهار داشت: دولت و مجلس می‌توانند استفسار و مصوبه‌های خود را اصلاح کنند زیرا قوانینی که به اشتباه وضع شده‌اند، وحی منزل نیستند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches