true
اقتصادتهران: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سیاست دولت در ممانعت از افزایش قیمت حامل های انرژی در بخش حمل و نقل باری سنگین انتقاد کرد.
داوود کشاورزیان در گفت وگو با مهر در خصوص اظهارات دیروز صبح محمدباقر نوبخت که گفته بود دولت قصد افزایش حامل های انرژی را ندارد اظهار داشت: سیاست دولت این است که قیمت حامل های انرژی افزایش نیابد؛ من به این سیاست شدیدا اعتراض و انتقاد دارم و آن را اقتصادی نمی دانم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: تا زمانی که سوخت خودروهای سنگین تا این حد ارزان است، مشکلات صنعت حمل و نقل همچون فرسودگی ناوگان، به صرفه نبودن خرید کامیون نو، تقاضای مازاد حمل کالا، بهره وری پائین و … حل نخواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کامیون های ایرانی در سال تنها ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر پیمایش دارند تصریح کرد: این در حالی است که کامیونها در اروپا و آمریکای شمالی گاه تا سه برابر این مسافت پیمایش دارند. بنابراین ادامه وضع قیمتی سوخت، بهره وری صنعت حمل و نقل ایران را همچنان در حداقل نگه می دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش حمل و نقل به کمک یارانه ای که به سوخت (گازوئیل) داده میشود سرپا مانده و جورِ اشتغال را می کشد؛ هر کس که بیکار است می تواند یک کامیون فرسوده را با ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان خریداری کند و با حداقل عرضه بار فعالیت داشته باشد.بنابراین به جای آنکه یک نفر سالی ۱۵۰ هزار کیلومتر با یک کامیون تردد داشته باشد دو نفر ۷۰ هزار کیلومتر بار می برند تا این درآمد بین دو خانوار تقسیم شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=96694
false
true