×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
انتشار چهار چارت دریایی بین‌المللی جدید از خزر

اقتصادتهران: سازمان نقشه‌برداری کشور، چارت‌های (نقشه) الکترونیک ناوبری دریایی در مقیاس ۱۰۰.۰۰۰ را که از آب‌های جنوبی دریای‌ خزر تولید کرده است؛ پس از انجام کنترل‌های نهایی و تایید مراجع بین‌المللی بر اساس آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی، منتشر و در اختیار دریانوردان قرار داد. با انتشار این چارت‌ها، تعداد چارت‌های منتشر شده این سازمان در سطح بین‌المللی به ۵۳ چارت ناوبری دریایی رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی سلطانپور مدیر آبنگاری و امور جزرومدی این سازمان ضمن اعلام خبر انتشار چارت‌های جدید گفت: انتشار چارت‌های دریایی در سطح بین‌الملل از سال ۱۳۹۴ و از طریق کمیته ملی هیدروگرافی آغاز و تاکنون ۵۳ چارت الکترونیک ناوبری از آب‌های شمال و جنوب کشور منتشر شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۴ چارت مربوط به خلیج فارس و دریای عمان و ۹ چارت مربوط به جنوب دریای خزر است. چارت‌های منتشر شده قبلی از سواحل جنوبی دریای خزر شامل چارت‌های باند کاربری بندری از بنادر انزلی و امیرآباد، چارت‌های دسترسی نوشهر، فریدونکنار و انزلی بودند. چارت‌های ساحلی جدید در مقیاس ۱۰۰.۰۰۰ نیز از چارت امیرآباد به بندر ترکمن، بابلسر به امیرآباد، چلندر به بابلسر و کیاشهر به کلاچای هستند. سازمان نقشه‌برداری کشور اکنون در حال انجام آخرین مراحل کنترلی بر روی چارت‌های باقیمانده از سواحل جنوبی خزر است که به زودی از طریق کمیته ملی هیدروگرافی منتشر خواهد شد.

سلطانپور تصریح کرد: دریای خزر(کاسپین) از اهمیت زیادی در زمینه تجارت دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه آن برخوردار بوده از این رو، تهیه و انتشار چارت از بخش جنوبی این دریا که تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، از دو سال پیش در اولویت‌های سازمان نقشه‌برداری کشور و کمیته ملی هیدروگرافی قرار گرفت.

مدیریت آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه‌برداری کشور با بیش از سه دهه تجربه در زمینه هیدروگرافی، تهیه چارت‌های دریایی از آبهای جنوب و شمال کشور را برعهده دارد و حاصل آن تولید صدها چارت دریایی در مقیاس‌های مختلف است.

اطلاعات هیدروگرافی از آب‌های کشور که توسط تجهیزات هیدروگرافی و با استفاده از شناورهای سازمان نقشه‌برداری کشور جمع‌آوری می‌شود، پس از پردازش‌های نهایی و پیاده‌سازی اطلاعات ساحلی و کمک ناوبری به تولید چارت دریایی می انجامد. چارت‌های دریایی از الزامات دریانوردی بوده و شناورها به منظور حفظ ایمنی دریانوردی و بر اساس قوانین بین‌المللی ملزم به استفاده از چارت‌های دریایی به روز هستند. چارت‌های دریایی به منظور انتشار بین‌المللی نیازمند تایید توسط مراجع مورد نظر سازمان جهانی هیدروگرافی IHO هستند و باید بر اساس آخرین استانداردهای جهانی تولید و به روز شده باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches