×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
انتشار قرآن با رسم الخط ایرانی پشتوانه‌ای برای خوشنویسان کشور است

اقتصادتهران: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون انتشار قرآن با رسم الخط فاخر ایرانی، پشتوانه بسیار خوبی برای خوشنویسان کشورمان است تا به خوشنویسی قرآن بیشتر تشویق شوند.

سیدهادی حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، تصویب قانون انتشار قرآن با رسم الخط فاخر ایرانی را به فال نیک گرفت و گفت: برخی خطاطان خوب ایرانی که هنر آنها جزء خطوط فاخر است، تاکنون پشتوانه ای برای قرار گرفتن در این مسیر نداشتند و تصویب این قانون، پشتوانه بسیار خوبی برای این خوشنویسان است.

وی افزود: کتابت قرآن با رسم الخط ایرانی تاکنون به فرهنگ تبدیل نشده بود و برای حمایت و کمک به چاپ قرآن های ایرانی، قانون واضح و مشخصی نداشتیم و ممکن بود حتی مشکلاتی در زمینه دستگاه های نظارتی به وجود بیاید ولی این قانون، فضایی ایجاد کرده که رسم الخط فاخر ایرانی برای چاپ قرآن بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با بیان مزیت های این قانون گفت: مردم کشورمان برای تلاوت قرآن، بیش از هر چیز با خط ایرانی آشنا هستند و این قانون باعث می شود تا استقبال از قرآن ایرانی بیشتر شود و از طرف دیگر با توجه به اینکه ترویج خطوط فاخر ایرانی، کاهش وابستگی به خطوط خارجی را به دنبال دارد لذا در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز موثر است و باعث توجه بیشتر ناشران به خطوط ایرانی می شود و بازار مناسبی در ایران و برای فارسی زبانان و طرفداران خطوط ایرانی مهیا خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصویب این قانون را آغازی برای تصویب قانون های بعدی در حوزه فرهنگ از سوی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: حوزه فرهنگ نیازمند توجه بیشتر همه نهادهای قانونی است؛ این حوزه سال ها کانون توجه مبادی مختلف قرار نمی گرفت و جزو اولویت های نخست کشور ما نبود، ولی حالا مجلس نشان داد که به موضوع فرهنگ توجه خوبی دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches