×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
انتشار صکوک در بازار سرمایه از مرز ۱۲۰ هزار میلیارد ریال گذشت

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) یادآوری کرد یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه، تسریع در تامین مالی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است و با توجه به این موضوع، مبلغ کل اوراق صکوک منتشر شده در بازار سرمایه از مرز ۱۲۰ هزار میلیارد ریال گذشت.

به گزارش دوشنبه سازمان بورس و اوراق بهادار، «محمدرضا محسنی» افزود: با هدف تسریع تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی، کارگروه ویژه‌ای برای رفع موانع انتشار صکوک تشکیل شده است، به طوری که انتشار این اوراق در سال ۱۳۹۵ با رشدی ۱۴ برابری به رقم ۸۳ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال رسید.

وی به تغییر در مدیریت شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اشاره و ابراز امیدواری کرد روند انتشار صکوک در این بازار همچنان افزایش یابد.

محسنی گفت: از آغاز امسال، شرکت سایپا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و شرکت بازرگانی سایپا یدک ۸۵۰ میلیارد ریال اوراق اجاره در بازار منتشر کرده‌اند تا رقم کل انتشار صکوک (ابزار تامین مالی اسلامی) در بازار سرمایه به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی اعلام کرد شرکت حمل و نقل ریلی در آینده ای نزدیک برای خرید ۳۰۰ دستگاه واگن باری، به میزان ۷۶۰ میلیارد ریال صکوک «استصناع» در بازار سرمایه منتشر می کند.

به گزارش ایرنا، استصناع قراردادی است که سفارش دهنده به سازنده ساخت یک کالا را با بیان اوصاف و مشخصات آن سفارش می دهد تا در مدتی معین سازنده با تهیه مود اولیه، کالای مورد نظر را برای سفارش دهنده ساخته و به وی تحویل دهد.

در قرارداد استصناع برخلاف قرارداد «سلف»، مبلغ قرارداد تا سررسید و تحویل کالا به صورت قسطی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سمات مدت زمان عمر اوراق استصناع شرکت حمل و نقل ریلی را چهار ساله و سود سالیانه آن را ۱۶ درصد اعلام کرد که هر سه ماه یک بار به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

پارسال شرکت‌های سیمان شرق، جوپار، رایتل، ماهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک مسکن، لوتوس پارسیان، شرکت مادرتخصصی بازرگانی، سایپا و بناگستر کرانه، سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم، تحقیقات و فناوری انواع صکوک را در بازار سرمایه منتشر کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches