×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
امنیت اصلی ترین رکن پیشرفت کشور است

اقتصادتهران: دادستان کل کشور، امنیت را اصلی ترین رکن پیشرفت همه جانبه کشور عنوان کرد و گفت: امروز اگر در محیطی امن زندگی می کنیم، مدیون تلاش و رشادت های سربازان اسلام در هشت سال دفاع مقدس هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی بیرجند، مرکز خراسان جنوبی، افزود: امنیت و سلامت ۲ نعمت پنهان خداوند برای مردم است که تا از دست نرود ارزش آن پدیدار نمی شود.

وی با اشاره به جایگاه امنیت در قرآن کریم و تاکید فراوان امامان معصوم به این مهم، امنیت را اولین گزینه ای دانست که جامعه را به کمال، رشد و شکوفایی می رساند.

به گفته وی عوامل زیادی باید در کنار همدیگر قرار بگیرند تا امنیت یک کشور، حفظ شود و با توجه به تصاویر، اخبار و گزارش هایی که از منطقه غرب آسیا در دست داریم و ناامنی و نتایج آن در این مناطق، می توانیم امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای مجاور مقایسه بکنیم.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام منتظری، امنیت، این برگ زرین انقلاب را مدیون خون پاک شهدا دانست و اظهار کرد: اگر روزی برای یک سیم خاردار در مضیقه بودیم، امروز به برکت همان رشادت ها با همه ستیزی که استکبار با جمهوری اسلامی دارد ولی کسی نمی تواند گوشه چشمی به این مملکت داشته باشد.

** اقتدار نیروهای مسلح از چشم جهانیان پوشیده نیست

داداستان کل کشور، عنوان کرد: تاکید فراوان فرمانده کل قوا، در پیشرفت روز افزون اقتدار نیروهای مسلح و ولایتمداری سربازان ولایت باعث شده که امروز با تبعیت از اسلام و قرآن، اقتدار نیروی مسلح در دریا، فضا و زمین از چشم جهانیان پوشیده نباشد.

در این جلسه که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و تعدادی از مدیران کل حضور داشتند، حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: اگر این اقتدار و توانمندی ها نبود مطمئنا امروز ما وضعیت بدتری از عراق، یمن و سوریه داشته ایم.

وی بیان کرد: دشمن به فکر تمرکز بر ایران بود تا زور و تزویر خود را اجرایی کند، وقتی نتوانست، آتش را بر سر مردم بیگناه کشورهای همجوار فرو ریخت.

** آل سعود ثمره سیاست استعمار انگلیس، در حجاز است

وی آل سعود را ثمره سیاست های استعمار پیر انگلیس که ریشه در یهود و اسرائیل داشته، عنوان کرد و افزود: آل سعود خاندانی سرسپرده است، امروز شرایط سیاسی و بین المللی به گونه ای است که نمی تواند آبشخور اصلی خود را از جهانیان پنهان کند.

به گفته وی عربستان حق تعیین و تکلیف مساله حج را ندارد چون خداوند در قرآن، مکه را حرم امنی برای مسلمانان تعریف کرده و همه مسلمانان باید از حقی مساوی در این زمینه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود محصول کاشت همان بذر یهودی اسرائیلی، انگلیس در حساس ترین نقطه جهان اسلام است، گفت: این حکومت خبیث هم همانند صدام که به ایران حمله کرد، یمن را مورد تجاوز قرار دارد اما مردم مظلوم ولی مقتدر و با عزت یمن، اجازه ندادند که این شجره خبیثه بر آنان پیروز شود.

وی بیان کرد: در این میان مدعیان حقوق بشر نه تنها نظاره گر و خاموش نشسته اند بلکه این متجاوز به ظاهر مسلمان را همراهی می کنند تا به مقصد اصلی خود یعنی ایران برسد که این، امری محال است.

به گفته وی امروز دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا با نفوذ در ایران جریانی را بوجود آورد و حاضر هم است میلیاردها دلار هزینه کند اما سربازان نظام، همانند عقاب تیز پرواز بر سر کسانی که فکر تزلزل دارند، فرود می آیند و خودشان هم می دانند که با چه نظام و مردمی رو به رو هستند.

وی عنوان کرد: هدف اصلی دشمن نفوذ در هویت اسلامی، فرهنگ، وحدت و یکپارچگی مردم ایران است که همواره مقام معظم رهبری در این مورد تاکید و سفارش کرده اند.

** جایگاه دادستان باید به مردم شناسانده شود

منتظری در ادامه دادستان را مدعی العموم در جامعه تعریف کرد و افزود: متاسفانه جایگاه دادستان برای مردم و بعضی نهادها و مدیران دستگاه های اجرایی تعریف نشده ، وظیفه دادستان است که با تشکیل پرونده و همراه با کیفرخواست، افراد متخلف را به دادگاه معرفی کند.

به گفته وی هر حقی که در جامعه ضایع شود و مربوط به عموم مردم باشد، وظیفه دادستان است که باید پیگیر کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی جلوگیری از تجاوز به منابع ملی و ایجاد امنیت اجتماعی را مهمترین وظایف دادستان بیان کرد و افزود: در قانون اساسی، وزارت اطلاعات، نیروهای انتظامی و نظامی در نقش ضابط دادستان باید فعالیت کنند.

وی امنیت در فضای مجازی را هم یکی از مهمترین اموری دانست که گریبانگیر تعدادی از افراد شده است، عنوان کرد: دادستان همانگونه که مسئول ایجاد امنیت فضای شهری و فیزیکی جامعه است وظیفه ایجاد امنیت در فضای مجازی را هم بر عهده دارد.

دادستان کل کشور در ادامه با قدردانی از تلاش هفت ساله محمد ولی عبداللهی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی بیرجند، سید حسین مقدس را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی معرفی کرد.

** کمترین پرونده های کیفری و حقوقی مربوط به خراسان جنوبی است

همچنین رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، گفت: دادگستری استان با توجه به همکاری نهادهای ذیربط و تلاش های کارمندان این نهاد، کمترین پرونده های رسوب شده کیفری را در کشور دارد.

علیرضا سیفی،بیشترین پرونده در استان را مربوط به مواد مخدر و در درجه دوم صدمه بدنی غیر عمد ناشی از تصادف رانندگی عنوان کرد و گفت: در پرونده های حقوقی مطالبه وجه و پرونده مربوط به خانواده نظیر طلاق، مطالبه مهریه و نفقه و مواردی از این قبیل در صدر این گونه دعاوی قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد محکومان مربوط به مواد مخدر در استان افراد غیربومی هستند و با توجه به مرز ۴۶۵ کیلومتری با افقانستان و همجواری با سیستان بلوچستان، استان در محل عبور مواد مخدر به سایر استان ها قرار دارد و آسیب های زیادی را از این نظر متحمل می شود.

به گزارش ایرنا، سیفی همکاری تمامی دستگاه ها در کاهش هر چه بیشتر پرونده های حقوقی و کیفری را خواستار شد و افزود: با فرهنگ سازی دقیق و تلاش همه جانبه، باید بتوانیم جامعه ای سالم همراه با امنیت کامل را فراهم کنیم.

دادگستری خراسان جنوبی با ۱۳ واحد قضایی و ۲ واحد دادگاه بخش مشغول به خدمت رسانی به مردم استان است.

خراسان جنوبی با حدود ۸۰۰هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches