اقتصادتهران: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: قرار است سند املاک در اختیار سازمان ها که به نام شهرداری تهران نبود به شهرداری منتقل شود و سازمانها و مناطق بهره بردار آن باشند.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل فلاح عصر شنبه در همایش رونمایی سامانه املاک و مستغلات شهر تهران که با حضور معاونان اقتصادی و مالی و مدیران کل املاک مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: با حضور شهردار تهران چند برنامه تحولی در حوزه مالی طراحی شد که از جمله میتوان به مولدسازی دارایی ها اشاره کرد که جلوگیری از منجمدسازی داراییها است که تنها املاک نیست و در نظر داریم این داراییها را در چرخه طرحهای شهری استفاده کنیم یکی از بخشهای آن مولد سازی املاک و مستغلات است که در سال های اخیر در دولت نیز مطرح شده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: آنچه تاکنون اتفاق افتاده مزایده املاک و فروش آن بوده است اما شهردار تهران بخشنامه ۱۰ بندی املاک و مستغلات صادر کردند.
فلاح ادامه داد: اول اینکه باید بدانیم شهرداری چه تعداد ملک دارد و تاکنون آمار دقیقی در این زمینه وجود نداشته است. نمیتوان داراییهای ملکی را مولد کنیم اما میزان آن را ندانیم. به سمتی می رویم که تمام املاک شهر تهران شناسایی و تثبیت شود.
وی بیان کرد: در ادامه برای این عملیات اجرایی ستادهای ساماندهی شکل گرفت و احکام آن به مناطق ابلاغ شد تا به شناسایی و مستند سازی املاک و مستغلات اقدام کنند.
املاک سازمانهای تابعه به شهرداری تهران منتقل میشود
فلاح یادآور شد: مساله دیگر وجود املاکی است که به نام شهرداری تهران نبود و در اختیار سازمانها بود و قرار شد سند این املاک به شهرداری تهران منتقل شود و سازمانها و مناطق بهره بردار آن باشند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در ادامه به موازات مستند سازی، مولد سازی املاک است. نکته برجسته این است که یکی از ابهامات مطروحه بر سر قیمت کارشناسی رسمی بود و این بیم وجود داشت که پرونده این املاک تنها به عده خاصی واگذار شود و از سمت نهادهای نظارتی انتقاد میشد.
فلاح گفت: در حال حاضر تعیین کارشناس توسط هیات مربوطه انجام می شود و ثانیا این سامانه به صورت رندوم کارشناس رسمی هر قسمتی را مشخص میکند و ابهامات موجود برطرف میشود.
وی افزود: اتفاق مهم این است که انتخاب کارشناس توسط سامانه انجام شود. این کار را به راحتی به مناطق واگذار کردیم. ۲۲ منطقه به علاوه ۲ هیات وجود دارد و مقدمه ای فراهم می شود که اگر پروژه بزرگی در هر منطقه ای اجرا شود که نیاز به خرید املاک است، بدون دغدغه انجام شود.
به گفته فلاح؛ باید برنامه ریزی شود تا برای هفته آینده هیات نظارت ۵ منطقه ایجاد شده و این سامانه با همکاری فاوا (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) فعال شود. بعد از استقرار این سیستم انتخاب کارشناس رسمی صرفا در چارچوب این سامانه خواهد بود.
دیدگاه ها بسته هستند.