×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با ۸ برند خارجی

اقتصادتهران: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از انعقاد قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با هشت برند بین المللی در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: با اجرای طرح اشتغال روستایی بازگشت به روستاها آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری ـ با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: اعتقاد ما این است که اگر قرار به ارائه کمکهای اشتغال است وام برای ایجاد دار قالی مشکل را حل نمی‌کند، بلکه افراد را بدهکار می‌کند ولی اگر روی اتصال برندهای فعلی شناخته شده و حضور آنها در بازارهای جهانی متمرکز شویم و به آنها کمک بلاعوض کنیم تا به شکل فنی به ابزارهای لازم برای حضور در بازارهای جهانی مجهز شوند گام اول ما برای تقویت و توسعه اشتغال برداشته و به شکل گیری تقاضا منجر می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی تقاضا شکل گرفت دار قالی ایجاد می‌شود، ‌بافندگان جدید فعال می‌شوند، سفارش شکل می‌گیرد و زنجیره ارزش در بازار به وجود می‌آید و آن زمان می‌توانیم به تولید کننده‌ای که با برندهای بین المللی خودمان قرارداد دارد سفارش بدهیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به وجود ۴۴ هزار روستای شناخته و ثبت شده در کشور، اظهار کرد: در طرح اشتغال روستایی ۴۹۶۰ روستا را به عنوان روستای کانونی شناسایی کردیم و از این میان ۱۳۷روستا را به عنوان روستای کانونی انتخاب کردیم و مداخلات توسعه‌ای خود را در آنها گسترش دادیم.

منصوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: این روستاها اغلب مرکز دهستان هستند و بیش‌ترین داده و ستانده را با روستاهای همجوار دارند که امیدواریم در ادامه به هزار روستا برسانیم. فرض ما این است که اگر در روستاهای کانونی کسب و کارهای دارای مزیت توسعه یابد، روستاهای همجوار هم متصل می‌شوند و ارتقای فراگیر صورت می‌گیرد در آن صورت می‌توانیم تاحدودی ۴۴ هزار روستای مورد نظر را پوشش بدهیم.

وی در ادامه از بازگشت به روستاها خبر داد و گفت: در حال حاضر در بسیاری از روستاهای کانونی بدون تزریق وام بازگشت اتفاق افتاده است و بخش اعظمی از آن به دلیل اصلاح الگوی کشت بوده است. کشاورزی که گندم تولید می‌کرد و به دلیل محدودیت آب ناچار به ترک منطقه بود اکنون با کشت جایگزین ماندگار شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches