×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امضای قرارداد با شرکت‌های ژاپنی منوط به اجرای برجام است

اقتصادتهران: وزیرنفت امضای قرارداد با شرکت‌های ژاپنی را منوط به اجرای برجام دانست و گفت: ایران و ژاپن در بخش های پتروشیمی، پالایش و پخش و ال ان جی می توانند همکاری کنند.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه پس از دیدار بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ٢٠ مهرماه) با فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به روابط دو کشور قبل از تحریم‌ها درباره این که چه زمانی مذاکره با ژاپنی ها منجر به امضای قرارداد می شود، گفت: ابتدا باید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عملیاتی شود و پس از آن برای سپردن کار به شرکت ها مناقصه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که اگر سرمایه گذاری به صورت مستقیم از سوی شرکت ها انجام شود دیگر نیازی به انجام مناقصه نیست، تصریح کرد: ایران و ژاپن می توانند در بخش های پتروشیمی، پالایش و پخش و ال ان جی همکاری کنند.

وزیر نفت با اشاره به این که سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران دومین سفر مقامات بلندپایه ژاپن به ایران است، یادآور شد: پیش از این، مقام‌های متی ژاپن به ایران آمدند؛ ضمن این که مذاکره با شرکت های ژاپنی پیوسته ادامه دارد.

وی با تاکید بر این که شرکتهای ژاپنی اگر بخواهند فعالیت های خدماتی خود را در ایران گسترش دهند باید پوشش بیمه ای ایجاد کنند، گفت: شرکت‌های ژاپنی با اتکا به پوشش بیمه‌ای می]‌توانند پروژهایی را که در ایران می خواهند اجرا کنند، فاینانس کنند.

زنگنه به سابقه خوب همکاری ایران و ژاپن در گذشته اشاره کرد و گفت: ژاپنی‌ها در گذشته کارهای خوبی در ایران انجام دادند و امیدوارم روابط دو کشور پس از تحریم‌ها گسترش یابد و سبب تولید ثروت در کشور شود.

وزیر نفت با بیان این که انتظار ما این است که میزان برداشت نفت ژاپن از ایران به سطح پیش از تحریم‌ها برگردد به حضور شرکت های معتبر ژاپنی در دیدار روز گذشته اشاره کرد و گفت: ژاپنی‌ها علاقمند به حضور در بخش بالادستی و پایین دستی نفت ایران هستند.

زنگنه با بیان این که ایران در این دیدار خواستارهمکاری شرکت‌های ژاپنی در بخش صرفه جویی انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی شد، تصریح کرد: ایران آماده بررسی پیشنهادهای شرکت‌های ژاپنی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches